Okavango Flood in 2012...

http://168.167.30.198/ori/monitoring/water/index.php

Lijkt lager te zijn dan vorig jaar… :wink:

Groet,
Hans

Dat komt mooi uit! Nog een paar litertjes er af en we kunnen weer doorrijden bij Khumaga :slight_smile:

Klopt het dat het de komende weken in ieder geval droog blijft in die regio? De verschillende weatherforcastsites geven dit in ieder geval aan.

Zijn de meeste routes eind mei een beetje begaanbaar?

Geniale vraag. Ik vermoed dat je binnen nu en een paar weken een correct antwoord gaat krijgen.

Kan degene die antwoord geeft gelijk ook even aangeven of het 12 september droog is als ik moet stemmen. Dan weet ik of ik lopes ga of met d’nauto. En als je een fout antwoord geeft dan ben je af.

Bijdehantje…:wink: In dergelijke regio’s kan je zulke voorspellingen wel wagen. In een land als Nederland wordt dat wat lastig gezien het zeeklimaat.

Maar we gaan het beleven de komende weken.

Ja met deze vraag kun je dergelijke antwoorden verwachten Ramon…
Maar je zit wel een beetje in de goede richting. De droge (winter) periode is in aantocht en die houdt voor Botswana in weinig tot geen regen.

Alleen de begaanbaarheid van de tracks in Moremi heeft hier niet zoveel mee vandoen. Het water dat de Okavango rivier brengt des te meer. En deze ‘flood’ zet nog wel een tijdje door…

Gr. Hans

Zou zo maar kunnen Frans…

Gr. Hans

p.s. Mijn Trip naar Botswana welke zou gaan beginnen op 23 Mei a.s. heb ik moeten cancellen door een afgescheurde achillespees…

Shit, jammer Hans!! Moet er niet aan denken dat me dat de komende 60 dagen overkomt.

Overigens moet het water wat meer zakken: de auto’s van Africamper hebben geen snorkel. Het zal voor mij dus wel te diep blijven!

@ramon1979
Wat Hans bedoelt te zeggen is dat het nu wel droog kan zijn en blijven. De waterstand in de Delta wordt in de droge periode bepaald door het water wat in Angola valt en door de Okavango rivier naar de delta wordt aangevoerd.

Wait and see :slight_smile: