Oeganda, z.s.m. vrijwilligerswerk via organisatie

Hoooi,
Ik ben Stella, 18 jaar en ben dit jaar (tussen het werken door) even aan het genieten van mn vrijheid voordat ik volgend jaar aan het studeren ga(Humanistiek in Utrecht). Al een hele tijd ben ik bezig om via een organisatie naar Oeganda te gaan en dat lukt ook wel, behalve het reisgenootje dan. De mensen die in dezelfde voorbereidingscyclus als ik zitten gaan allemaal veel later weg terwijl ik ong. eind juni/half juli weer terug wil zijn. Ingewikkeld verhaal. Lijkt het je wat om rond maart/april even weg te gaan voor een beetje verdieping en een weeeereldse ervaring, reageeer of mailmailmail dan! Zo snel mogelijk.Vertel wat over jezelf enzo. Ik wacht met smart!
Groetjes Stella

(Doordat het via een organisatie gaat komen er wel wat extra kosten bij maar das bijna verwaarloosbaar:))

Hoi stella,

Klinkt leuk wat je daar hebt. Ik wil ook graag even weg en dan ook het liefst in maart en weer op tijd terug. Ik vraag me af wat voor vrijwilligerswerk je hebt opgezocht. Ik wil heel graag vrijwilligerswerk gaan doen, maakt niet uit waar. Maar de kosten zijn vaak erg hoog misschien kun je me wat meer vertellen. Mijn e-mail; [EMAIL=“flowersquirrel@hotmail.com”]flowersquirrel@hotmail.com
Ik heet trouwens Linde en ik ben 24 jaar. Heb een sociaal pedagogische opleiding gedaan, misschien kan ik in Oeganda er iets mee doen. Kijk maar als je t leuk lijkt stuur je me gewoon een mail.

groetjes linde

Hoi

Ik ben heel benieuwd naar welke organisatie jij hebt gevonden…
Ik wil ook graag vrijwilligerswerk doen in Afrika (en heb al een aantal organisaties gevonden die me geschikt lijken).

groetjes Thijs

Hoi Thijs

Via internet ben ik ‘Jongeren en missie’ op het spoor gekomen. De organisatie zit in Den Bosch. Het is een vrij neutrale organisatie maar wel met religieuze roots, waarmee ik bedoel dat het niet uitmaakt of je gelooft of niet, als je hart maar op de juiste plaats zit. (Ik werd daar eerst een beetje door afgeschrikt maar gelukkig maakt het geen klap uit hoe vaak je naar de kerk gaat ofzo) Hun werkwijze is om je als duo op weg te sturen naar een meeleefplek. Je reispartner ontmoet je (hopelijk) tijdens de voorbereidingscyclus van 3 weekenden. Bij mij is dit niet gelukt omdat ik net tussen twee voorbereidingscyclussen in viel, maar wellicht lukt het bij jou wel (ik weet niet wanneer je weg wilt gaan? Je kunt de organisatie vinden op www.jongerenenmissie.nl
Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt:) En heel veel plezier en succes op je reis!

groetjes Stella

Hej Stella,

Bedankt voor je antwoord.
Ik moet de site nog wat verder bekijken, maar het lijkt erg interessant.
Ik denk er ook serieus over om naar Ghana te gaan. Via www.vrijwilligafrika.nl of www.ontmoetafrika.nl
Ik wil ook niet te laat weggaan, en dan is het toch al wat lastiger om nu nog wat te vinden.

groetjes