Hoi toekomstig reisgenoot!
Ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Ilse, 19 jaar oud (in mei word ik 20), en ik houd ontzettend veel van reizen! Ik zit nu in mijn eerste jaar van de opleiding HBO-Verpleegkunde in Amsterdam. Hiervoor heb ik een tussenjaar gehad waarin ik acht weken naar Zuid-Afrika ben geweest. Hiervan heb ik zeven weken vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis vlakbij Durban en ben ik voor een week naar Kaapstad geweest. Dit was een super ervaring en daarom wil ik graag nog eens naar Afrika toe en wel naar Oeganda! Ik zoek iemand van mijn leeftijd (dus tussen de 19 en 23 jaar), jongen of meisje maakt mij niet uit, als je maar van avontuur houdt!
Ik heb al een vliegticket geboekt naar Oeganda: op maandag 4 juli vlieg ik naar Oeganda en op zaterdag 20 augustus ben ik weer terug in Nederland. Dit vliegticket kan eventueel nog gewijzigd worden, maar dit is wel de periode waarin ik graag op reis wil gaan. Hieronder lees wat ik allemaal in die zes weken tijd in Oeganda wil gaan doen:
In Oeganda wil ik eerst vier weken vrijwilligerswerk doen op een basisschooltje vlakbij de stad Masaka. Naar dit basisschooltje gaan vooral de arme kinderen uit de buurt. Zij krijgen hier twee maaltijden per dag en sommige kinderen kunnen in een gebouwtje in de buurt van de school blijven slapen. In de vier weken dat ik hier ben, wil ik graag: Engelse les gaan geven, lekker knutselen met de kinderen, allerlei activiteiten organiseren, dingen opknappen enz. Ik heb al wat geld ingezameld voor de schoolkinderen, maar in de maanden die nog resten, ben ik van plan nog meer geld op te halen. Met dit geld kunnen we op zoek gaan naar een stukje land waarop voedsel kan worden verbouwd voor de kinderen en ook kunnen er nieuwe schoolboeken worden aangeschaft, want dat is hard nodig! Kijk anders even op mijn website die ik heb opgezet om geld in te zamelen: teensavers.wix.com/uganda . Tijdens het vrijwilligerswerk ga ik helemaal back to basic: gewoon op een matje slapen tussen de kinderen! Geen elektriciteit of stromend water, een heus avontuur dus! Dan maak je echt kennis met het Afrikaanse leven!
Na het vrijwilligerswerk wil ik graag nog twee weken rondreizen door Oeganda. Hiervoor heb ik al een super mooie reis op het oog: de 14-daagse avontuurlijk budget groepsreis aangeboden door Matoke Tours. Deze rondreis begint op 6 augustus en eindigt op 18 augustus. Het is een mooie reis langs verschillende wildparken, de bronnen van de Nijl en ook de gorilla’s worden niet overgeslagen. Oeganda wordt de parel van Afrika genoemd vanwege zijn prachtige natuur en vriendelijke bevolking. Ga jij met mij mee op ontdekkingsreis door Oeganda en wil jij net als ik iets betekenen voor de lokale bevolking daar? Dan ben jij degene die ik zoek!
Groetjes,
Ilse Nadort