Od op nieuw vieren in het buitenland.

Hallo allemaal!

Dit jaar wil ik eens gezellig feesten met oud op nieuw in een ander land, eventueel in combinatie met een citytrip!
Helaas hebben veel van mijn vrienden al andere plannen, en ben ik daarom opzoek naar een leuk reisgenootje en leuke tips en ervaringen :slight_smile:

Ik ben 28 jaar oud en kom uit Valkenswaard, net onder Eindhoven.
In het dagelijks leven ben ik accountmanager, ben geen super ervaren reiziger maar heb bijvoorbeeld wel een road-trip van 4 weken gedaan door Amerika, ben in Mexico geweest dus echt bleu ben ik niet :wink:

Groetjes en ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Ronald

Hi Ronald,
Ik vlieg 12 december naar Cuba voor een maand! :slight_smile: Ga backpacken en wil vooral veel zien, maar ook genieten van de omgeving en strand en natuurlijk lekker salsa dansen! Love it! :slight_smile:
Jij al een beslissing gemaakt over waar je naartoe gaat?
Groetjes,
Marloes

Hey Ronald,

Ik ben ook 28 jaar oud en hou echt van reizen en buitelandse ervaringen. Ik woon in Eindhoven en probeer elk jaar oud en nieuw te vieren in het buitenland, vooral in een grote stad. Ben dit jaar ook naar Amerika en Mexico geweest, mooie ervaring!

Wat zijn jouw plannen?

groeten

Maarten

Hi!

Ik heb nog geen definitieve plannen gemaakt tot nu toe, maar dat wil ik de komende week wel gaan doen!
Momenteel zit ik in Oostenrijk voor mijn werk, zodra ik terug ben ga ik me er eens echt instorten en plannen maken :slight_smile:

Tip: Berlijn!!! Ben ik al 2x geweest met oud en nieuw en dit jaar weer!!! Ik heb het ook een jaar in Boston, Sydney en Brussel gevierd, maar echt… Berlijn…

B a n g k o k!

Berlijn, daar hoor ik veel goede dingen over!
Rondom Brandenburger tor begrijp ik?

Ja, iedereen is s nachts op de straat van de Brandenburger Tor! Zijn tentjes met heaters, maar de charme is juist in de kou :wink: Ik heb 3 weken geledeneen hostel geboekt, was al wel veel volgeboekt…

Zit er ook over na te denken om met O&N er tussenuit te gaan. Mijn naam is Marc, ben 26 jaar. Ik zit overigens te denken aan een korte periode, namelijk van 30 december t/m 2 januari. Jij/jullie ook dergelijke plannen … ?

Dat is nog een beter plan inderdaad, paar dagen weg!
Heb je een al een idee van bestemming?

Ik ben nog heel open minded eigenlijk, mijn 1e gedachte toen ik eraan dacht was, zon, zee, strand en feesten. Maar goed, voor zon in die periode ben je al gauw een couple 100 euro kwijt aan een vliegticket. De volgende gedachte daarna was dus last minute, maar goed, dan krijg je vermoedelijk weer te maken met overvolle hotels waar je het verschil aan prijs voor je vliegticket aan kwijt bent.

Dussss, gezelligheid staat voorop, ik heb Berlijn hiervoor voorbij zien flitsen … sja, Milaan heb ik ergens op dit forum voorbij zien flitsen.

Ik denk in ieder geval wel aan binnen Europa, en anders tegen de grens van Europa aan …

Jij al ideeen opgedaan?

Stockholm heb ik bekeken, dat is goed betaalbaar en lijkt me heel tof.
Lissabon, kopenhagen, dat is allemaal te regelen in het centrum voor 3-400€ van 30-dec tot 02-jan

Even de drie steden bekeken, Stockholm lijkt mij inderdaad ook wel gaaf, via hostelworld.com kun je wel goed een slaapplaats vinden. Hier resultaat van mijn zoekopdracht:
http://www.dutch.hostelworld.com/search?search_keywords=Stockholm%2C+Zweden&country=Sweden&city=Stockholm
Dan ben je inderdaad voor 3-400 klaar wat jij zegt.

Lissabon moet inderdaad ook een leuke plek zijn om oud en nieuw te vieren, ticket leek ietsje duurder dan Stockholm, hier een linkje naar slaapplekken die ik vond:

Bij Kopenhagen krijg ik niet zo’n bijzonder gevoel, ook lees ik daar niet heel positieve verhalen over, wel leuk, maar niet bijzonder.

Een andere optie zou eventueel ook nog Wenen zijn, dat moet echt heel mooi, en gezellig zijn …

Berlijn ben ik zelf 2 jaar geleden geweest, was erg druk daar en ijskoud maar echt goede sfeer! Enorm veel kerststalletjes, vuurwerk en feesttenten. Londen en Praag leken mij ook interessant. Londen is wel wat duur, maar Praag is nog vrij goedkoop in vergelijking met Londen en de Noord-Scandinavische steden. Link Praag: Oudejaarsavond - Evenementen Veel vuurwerk zo te zien. Als ik google kom ik tot de volgende steden waar er veel spectakel is: Londen, Berlijn, Praag, Edinburgh.

Londen stond eerst op mijn to-do lijst, moet erg leuk zijn inderdaad, slaapplaats e.d. daar had ik al geregeld bij een goede kennis, helaas lijkt het erop dat hij dan toch bij familie zit, zonde.

Praag ben ik september 2010 geweest, leuke stad, geen idee overigens hoe het met oud en nieuw is.

Van Edinburgh kwam ik het volgende tegen: http://www.edinburghshogmanay.com/

Lijkt mij overigens ook vet om op 1 januari, waar dan ook, de nieuwjaarsduik te gaan doen. Op paar foto’s van Edinburgh zag ik dat, genaamd Looney Dook :p. Sommige van die gasten met van die blauwe verf op, haha, doet me denken aan die films waarin de Engelsen tegen de Schotten vochten.

Hi, al iets gevonden voor oud en nieuw?

Ik vier het toch maar lekker in Nederland!

Uiteindelijk heb ik moeten werken en heb ik het gewoon in Nederland gevierd, volgend jaar beter!
Gr. Ronald