O.a. bultrugwalvissen spotten in Canada

Hallo!
Ik ben Margot, 31 jr. en ik heb een grote wens: een keer bultrugwalvissen in levende lijve zien. Nu is het de bedoeling dat ik dat dit jaar ga realiseren en wel in september. Ik wil ook al heel lang een keer naar Canada en toevallig zwemmen daar ook bultrugwalvissen dus dat leek me wel een mooie combi :-)!
Ik zou graag rond willen reizen, het liefst in West Canada hoewel ik geloof ik net iets meer kans maak om die walvissen te zien in Oost Canada maar de natuur en overige wildlife in West Canada spreekt me meer aan (ruiger). Ik heb verschillende groepsreizen bekeken maar dat is het net niet. Ik zit er nog wel over te denken om een groepsreis dan te combineren met een paar dagen ervoor/erna alleen reizen maar het lijkt me ook heel leuk als ik via deze site iemand vind die een beetje dezelfde wensen heeft. Er is wel één (redelijk grote) maar… Ik heb geen rijbewijs. Ben dus afhankelijk van openbaar vervoer of een reisgenoot die het erg leuk vindt om auto te rijden… ;-).
Mijn hoofddoel is dus om bultrugwalvissen te spotten maar de nationale parken en wat steden (en Vancouver Island) wil ik ook graag zien!
Gr Margot

hoi Margot,
ik ben jo en ben 27 jaar en heb vooral interrese om de volgende reis te maken
http://www.deblauwevogel.be/deploy/default2.asp?active_page_id=277

en ik moet zeggen dat er wel dingen overeenkomen met uw doelstellingen :slight_smile:

groetjes :dag:

Hallo,
Nou, ik heb de reis waar je het over had even bekeken maar de plekken waar je met die reis naar toe gaat spreken me eerlijk gezegd niet zo erg aan. Veel steden en de Niagara watervallen hoef ik eigenlijk ook niet te zien, lijkt me allemaal iets te toeristisch. Maar wel bedankt voor de tip hoor!

hoi… ja op de zelfde site staat ook west-canada wat me ook interressant lijkt… maar je hebt misschien gelijk dat de watervallen toeristisch zijn maar toch lijkt me dat iets wat je ooit moet gezien hebben… en ik denk dat je ook liever de natuur van het westen hebt maar je hebt meer kans om walvissen te spotten aan de oostkust… dus ja … oost en west in één reis lijkt me moeilijk maar misschien kunnen we er eens over praten want ik wil dolgraag naar canada gaan … groetjes

Beste Margot,

Ik ben eind augustus 2010 in west canada geweest en heb daar bultrugwalvissen gespot.
Nou weet ik het niet 100 % zeker maar volgens mij was het spotseizoen daar voorbij.( we hebben er maar een gezien )
Hou er rekening mee als je in september daar naar toe gaat.

Gr,

Kijk, aan die informatie heb ik wat! :slight_smile: Ik dacht dus ook al dat de kans sowieso kleiner is in West Canada en dat september zo’n beetje het einde van het seizoen was maar kwam er niet echt achter hoe het nu zat. Bedankt! Ga ik toch even kijken waar ik dan een betere kans maak! Ondanks dat West Canada me heel mooi lijkt moet dat dan maar even wachten…

Hoi Margot,

Wat jammer dat je in september pas gaat. Ik ga aanstaande dinsdag naar Canada voor 4 weken en start in het westen. Maar veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes Marijke

Hallo Marijke,
Bedankt! Ja, ik ga nu waarschijnlijk zelfs pas half september want ga naar New England omdat ik daar volgens mij nog iets meer kans maak om bultrugwalvissen te zien en dan kan ik hopelijk ook wat Indian Summer meepakken! Veel plezier in West Canada!!

Ik ben in van half sept. tot begin oktober 2006 in west-canada geweest. We waren half sept. op vc island en zijn in tofino met Jamies (www.jamies.com) gweest. Aanrader en we hebben ze wel gezien. Echter wel slecht weer tijdens die rit en als europese landrot hadden we niet het idee dat de trip door zou gaan. Toch wel… :slight_smile:

Fantastisch daar en ik heb hetzelfde probleem. Wil graag (snel) terug maar denk ook dat groepsreizen voor mij het net niet zijn. Alleen is ook niet zo gezellig al denk ik dat canada wel veel veiliger is om alleen te gaan dan veel andere landen.