Nù nog het authentieke Cuba, maar tot wanneer?!

Hallo iedereen,

Volgend jaar zouden we graag naar Cuba gaan. Ik hoor iedereen telkens zeggen “Ga zo snel mogelijk, want nù is er nog sprake van het authentieke Cuba, straks niet meer…” Maar mijn vraag is nu “Wanneer is straks? In 2017, in 2018?” Tot wanneer is de voorspelling dat je nog het èchte Cuba kunt ervaren? Is 2017 nog een goed jaartal? We dachten er trouwens aan om in november 2017 te gaan.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Isabelle

Ik zou zo snel mogelijk gaan. Veranderingen in Cuba gaan niet razendsnel, maar het is nu al niet meer het Cuba van 20 jaar geleden. Over 5 jaar is het niet meer het Cuba van nu…

Ga je op jezelf of met een organisatie?

We wilden het eerst op onszelf doen, maar aangezien we geen all-inclusive autohuur kunnen vinden en bij reisorganisaties wel overwegen we toch om weer bij een reisorganisatie te boeken. We nemen liever geen risico in dergelijke landen. Weet je misschien ook wat er door de jaren heen ècht drastisch is verandert in Cuba? (gedetailleerd bedoel ik dan) Bedankt in ieder geval voor het advies!

Groetjes,

Isabelle

Cuba blijft nog wel een tijdje authentiek en tegelijkertijd verandert het al tien jaar behoorlijk snel… (waarschijnlijk al langer, maar ik kom er pas sinds 11 jaar elke winter). Maak je niet te druk over de risico’s… Cuba is veilig maar wel een zooitje… Lees dit voor je een auto huurt trouwens.