Wij wonen in Cuernavaca en wonen in een gehuurde woning (9500) pesos exclusivo mantenimiento is het nu een goede tijd om een woning te kopen of nog even afwachten:question:
Ik denk dat het wereldwijd wel hetzelfde is momenteel, want in Nederland is het voor een koper nu gunstiger als een half jaar geleden. Een huis verkoopt zich niet makkelijk, dus is dat goed voor jullie om hard te onderhandelen.
Succes!
Hier in Merida ligt de huizenmarkt helemaal stil. Iedereen wacht af met als gevolg dat de prijzen naar beneden gaan. Verkopers staan onder druk. Daarentegen is het wel zo dat de laatste jaren er belachelijke prijzen werden gevraagd. Voor nieuwbouw staat een prijs redelijk vast, maar voor coloniaal geldt; er komt vanzelf een gek die het betaald. Dat is nu dus drastisch verandert. Als ik jou was zou ik nu flink op zoek gaan, evt. bieden (maar dan ver onder de vraagprijs) en anders gewoon nog even wachten. De prijzen gaan nog verder zakken.
De markt in de duurdere klasse ligt hier ook stil maar de huizen tot twee miljoen worden toch wel snel verkocht. Ik ga het liefst voor nieuwbouw omdat het onderhoud aan de bestaande huizen vaak slecht is. Momenteel hebben we iets leuks gevonden in het noorden van Cuernavaca en we zijn nu aan het onderhandelen over de prijs maar ik denk dat we er wel uitkomen.
Hier zijn de prijzen weer langzaam aan het stijgen dat heeft waarschijnlijk te maken dat Mexico city maar op anderhalf uur van hier vandaan ligt.
Groeten
John