Nu al bedenkingen bij de nieuwe visa-wet ......

New online tourist visas under review

THE government is likely to keep running manual and online visas in parallel following warnings by the tourism industry that Kenya could lose Sh30 billion annually.

Last month the Interior ministry set a deadline of September 1 to completely phase out manual visa applications at airports upon entry.

The Immigration Department has already started online visa processing at www.ecitizen.go.ke. Visas are supposed to be processed within one week but there have been multiple complaints of long delays and difficulties in getting registered.

Yesterday, tourism industry representatives met Interior PS Monicah Juma to discuss the way forward. It was agreed to keep running both the manual and online systems until the problems are ironed out.

“E-visa is a reality and not really a bad thing. The problem is that it has been having teething problems which we have raised at the meeting this morning [yesterday],” said Kenya Tourism Federation chair Lucy Karume.

The tour operators believe there could be a catastrophic fall in visitor numbers if tourists are forced to get visas online in advance.

http://www.the-star.co.ke/news/new-online-tourist-visas-under-review

Dat er problemen zouden komen was te verwachten,daarom had ik alvast maar een doorlopend jaarvisum aangevraagd.

Wimfabrie, waar vraag je dat jaarvisum aan, hoe lang duurt het ongeveer wanneer je dit kunt ontvangen en wat zijn de kosten hiervan? Slimme zet misschien wel.

Je vraagt het aan bij de ambassade in Den Haag. Doorlloptijd ca 6/8 weken ,want het moet via Nairobi.
Je kunt alle info vinden op de site van de ambassade.
Je hebt wel een verklaring nodig van een BV uit Kenya die aangeeft dat je regelmatig naar Kenya moet reizen
Het kost 80 euro p.p. Per jaar
Succes
.

Dank je voor de snelle info

Ik heb gisteren een Visa aangevraagd via de site en betaalde uiteindelijk maar 47 euro en heb hem vandaag al binnen…Dus het kan wel!
Ook geen enkel probleem bij registreren en invullen van de papieren. gewoon een foto gemaakt van mijn paspoort en dat was het…
Kenya here i come.