Het is nog steeds niet mogelijk om een e-mail aan NS te sturen. Wel erg klantonvriendelijk. Wel kan ik een vraag stellen aan een virtuele medewerker. Maar als ik een vraag stel of suggestie doe, wordt die nooit begrepen. Wat hieraan te doen?
Bellen of langsgaan op het station.
Maar het moet toch in deze moderne tijd normaal zijn als per e-mail vragen worden gesteld of suggesties worden gedaan aan NS? Gaat NS wel met de tijd mee? Ik heb ook wel eens ideeën over een betere dienstverlening. Dat doe je niet per telefoon of bij het station. Men kan het wel per post doen. Maar dat is uit de tijd. Het gemakkelijkst is per e-mail.
Het kost geld om iemand mails te laten beantwoorden, en dat wordt doorberekend aan de klant. Staat die ook niet om te springen.
Er zijn wel meer bedrijven die je niet kan mailen. Post.nl en is ook een van.
NS heeft wel een webcareteam dat actief is op Twitter, hier kun je vast suggesties en ideeën kwijt: https://twitter.com/ns_online
Wat dacht je van de belastingdienst! Woon je in het buitenland, moet je ze gaan bellen als je een vraag hebt. Kost je klauwen met geld. Ja, ze hebben wel een speciaal telefoonnummer voor als je vanuit het buitenland belt, maar daar sta je vervolgens ook eerst 20minuten naar een muziekje te luisteren voor je iemand spreekt! En dan zit je met je prepaid simkaartje, sta je in de wacht, beltegoed op… Echt belachelijk dat ze voor mensen die in het buitenland wonen geen emailadres hebben! Ik heb ondertussen stilzwijgend mijn abbonnement bij de belastingdienst opgezegd, maw ik heb het opgegeven…
Via Wereldwijzer app