We zijn al eerder in Australië geweest (heen HKG terug via Singapore)en hebben de hele oostkust gedaan vanaf Sydney naar Port Douglas en vanaf Cairns een retourvlucht naar Alice-Uluru en Kings Canyon overnacht in een tent dit alles in 33 dgn.
Nu willen we dit jaar (2009) in oktober naar Australië gaan.
Het plan is al volgt voor 5 weken:
AMS-HongKong-Sydney-(auto)-Melbourn-Kangaroo island-Adelaide-(vliegen of trein)-Alice-(auto)Darwin-(vliegen) Sydney-Aukland(3 dgn of skippen)-Papeete(Tahiti)-SFO-Ams.
Heeft iemand nog “goedkope” boekings-tips waar ik dit kan regelen.
of andere ideeën zijn ook welkom
Sundance
Hii!
Je omschrijving is niet echt helemaal duidelijk 
Je wilt van Sydney naar Melbourne rijden…dan vliegen naar Adelaide of trein…met de auto naar Alice en weer vliegen naar Darwin…van Darwin vliegen naar Sydney om vervolgens naar Auckland te gaan…heb ik het zo goed?
Als ik jou was zou ik van Adelaide naar Darwin vliegen. Je hebt Alice al gezien en de weg van Alice naar Darwin is lang en niet echt al te boeiend. Zonde van je tijd aangezien je maar 5 weken hebt.
De treinen zijn zo ie zo best aan de prijs. dan zou ik er voor kiezen om dat stuk ook te rijden.
Qua vervoer is het een beetje rommelig haha, wordt lastig om alles los te boeken, dan wordt het zo duur.
Als ik je een tip mag geven dan zou ik australian backpackers eens bellen. Hun site is www.backpackers.nl De site is niet echt duidelijk. Het zijn relaxte mensen en ze doen er alles aan om met je mee te denken om een mooie en zo goedkoop mogelijke route voor je uit te stippelen. Ook qua vervoer hebben ze hele handige tips met wat je wel of niet moet doen. Ik heb bij hun mijn vliegticket geboekt en een auto gehuurd voor 3 maanden. Ik was er vroeg bij ( net zoals jullie nu) dus de auto heb ik voor een zeer goed bedrag gehuurd. Bij de meeste tickets heb je een gratis binnenlandse vlucht, heb je die alvast zitten en kun je er nog 2 bijboeken voor 60 euro per stuk.
Misschien is het een idee om Auckland over te slaan en Nieuw Zeeland te bewaren voor een eventuel volgende trip? 3 dagen in Auckland is eigenlijk niet echt de moeite. En heb je weer een excuus om de volgende keer weer op reis te gaan 
Succes!
Sorry voor de onduidelijkheid misschien deze beter.
vliegen van AMS-HongKong-Sydney-van Sydney met de auto naar Adelaide
dan met het vliegtuig van Adelaide naar Alice- van Alice met de auto naar Darwin van Darwin naar Sydney vliegen- van Sydney naar Auckland vliegen (of skippen of direct naar Papeete)-SFO (LA) naar Ams.
Wat je zegt van Alice naar Darwin rijden is misschien een te groot /saai stuk dus gaan vliegen of zelfs overslaan zou ik nog kunnen overwegen. En dan van Adelaide naar Alice rijden i.p.v vliegen tenzij ook niet te doen.
Ik zat te denken Aukland alleen te skippen als je rechtsreeks van Sydney naar pappeete kan vliegen, maar dat zal wel te mooi om waar te zijn.
Ik vind het wel leuk een paar dagen Auckland.
(ik heb “heel” noorder-zuider eiland ook al gezien van NZ dus vandaaar).
Als er nog andere optie zijn, graag want ik ben nog steeds bereid mijn plan om te gooien naar
wat goed passend is + kosten.
Sundance
Hi!
Adelaide naar Alice hebben wij ook gereden en is wel te doen. van Adelade naar Alice is ongeveer 1525 km. Lijkt veel maar je weet hoe dat gaat met Australische afstanden. Wij hebben het in 2 dagen gereden. Is een lange rechte weg dus je kunt aardig doorrijden. Hebben tussendoor in Cooper Pedy geslapen, onder de grond dus zeker wel leuk om naar toe te gaan en mee te maken. Wel een mooie ervaring. Ik zou dat stuk rijden en dan van Alice naar Darwin vliegen.
Als je toch in Auckland moet stoppen dan zou ik er ook wel blijven en zeker omdat je het noorder eiland al gezien hebt.
Ga je van Sydney naar Adelaide rijden via Melbourne? langs de kust of binnendoor? Wij zijn langs de kust gereden. Melbourne is echt een leuke stad, althans dat is mijn mening. En heb je wat tijd over overweeg dan om naar Philip Island te gaan, daar een nachtje te slapen en naar de pinquin parade te gaan. Maar gezien je tijd weet ik niet of dit gaat lukken.
Ik zal nog eens nadenken of ik nog wat tips voor je heb. Moet ik even mijn dagboekje gaan zoeken
Je kunt ook kijken op larissaenmartijn.aroundtheglobe.nl.
Oké, dank je wel voor het meedenken Larissa, leuk!!!. Dan is dat dus wel een optie om Adelaide -Alice te rijden,en Alice-Darwin te vliegen. We willen dan Devil"s Marbells wel zien, daar zijn we nog niet geweest. Ik denk dat we de Great Ocean Road gaan doen richting Melbourne.
Ben je ook naar Kangaroo Island geweest? Is dat wat en hoelang is het leuk om daar te blijven? Of liever Philip Island? Ik moet eigenlijk nog een schattings-schema maken hoelang ik overal de tijd heb.
(De vorige keer hebben we dat ook niet gedaan, uiteindelijk 3 dagen te snel gereden, vandaar port Douglas als einde het was de bedoeling Cairns)
Sundance
Graag gedaan 
Devills Marbells…wij zij daar ook langs gereden. Goed opletten anders rijd je er voorbij
Ik weet alleen even niet of dat nu voorbij Alice ligt, of er voor…zal vast wel op mijn site staan 
Toen wij in Adelaide waren vorig jaar waren er hevige bosbranden op Kangaroo Island. Misschien heb je dat wel gehoord? Wij wilden wel maar konden er dus niet naar toe. Je kon de zwarte rookpluimen aan de kust vlakbij Adelaide zien. Erg hoor. Dus ik weet niet of Kangaroo Island leuk is. Het schijnt wel erg mooi te zijn en er zitten heel veel dieren. Misschien dat je dan beter naar Kangaroo island kan gaan als je moet kiezen. reserveer wel van te voren de ferry als je met de auto gaat en je weet zo ongeveer wanneer je er bent. Meestal erg druk.
( zit me net af te vragen of je er ook heen kon rijden??)
Philip Island is wel heel erg mooi. En vooral de pinquins he ( heb een zwak voor die beestjes) en het Grand Prix circuit van Melbourne ligt daar. hebben daar een rondleiding gehad. en er is nog veel meer. We zijn daar 2 dagen en 3 nachten geweest.
De Great Ocean Road ligt voorbij Melbourne ( als je van de kant van Sydney komt) Dus vanuit Melbourne rijdt je naar de kust, allemaal leuke plaatsjes en dan kom je vanzelf op de Great Ocean Road terecht.
Wij hadden ook geen schema gemaakt maar we hadden 3 maanden de tijd dus was niet echt nodig. Voor 5 weken zou ik het wel doen zodat je je tijd optimaal kunt benutten. Wij zijn zelf een schema aan het maken voor Zuid Afrika, we gaan in oktober. Hebben ongeveer 3,5 week maar als je je in Zuid Afrika gaat verdiepen wordt je echt helemaal gek van alle mogelijkheden die er zijn. Je kunt zoveel doen en zien.
In eerste instantie wilden we weer naar Australie, van perth naar Darwin rijden maar daar is 3,5 week te kort voor vanwege de vlucht. Dus dat bewaren we nog maar dan