noordkorea

begin september is het dan zover…NOORD KOREA…heb al heel veel verschillende wereld delen ontdekt maar het laatste sosialistische bolwerk ter wereld…super om dit nog te kunnen voelen… we gaan naar delen die pas in 2013 open gaan voor toeisten …BEPERKT… erachteraan nog een paar dagen Beijing, tip and tricks ???

Interessant, welke delen van Noord-Korea gaan dit jaar pas open? Ik kan je vertellen dat een van de eigenaardigheden van Noord-Korea is afgeschaft, namelijk het inleveren van je mobiele telefoon. Deze mag je nu bij je houden, maar er kan natuurlijk geen verbinding worden gemaakt het netwerk in Noord-Korea van KoryoLink.

Ben ook heel nieuwsgierig, had wel gehoord dat er nieuwe gebieden werden opengesteld voor toerisme, maar alleen voor Chinezen.

Dat van de telefoons is ook nieuw voor mij. Wel handig, ben nu ook eindelijk aan de smartphone, ook zonder te kunnen bellen is die best handig.

ik ben geweest met Koryo tours, waarschijnlijk ga jij ook met deze tour operator, zij hebben de meeste ingang daar!
Ik was er in 2007 en ook enkele dgn Beijing,waarschijnlijk heen met plane en terug met trein N-Korea??
Het was voor mij 1 van de mooiste reizen ooit, uniek en heel vreemd,ik dacht de eerste dgn dat ik in Hollywood was
en er allerlei acteurs en actrices rond stapte als je de kans krijgt om de Mass games te zien, doen!!!
Ook DMZ was interessant, ook de relaxte sfeer aan de N-Koreaanse kant was verbazend,ik ben ook wel eens aan de Z-koreaanse kant geweest, maar daar waren het nerveuze ,geheimzinnig doende idioten!
Probeer de “Pueblo” te doen, Amerikaans spionage schip. Ik ben ook in Mausoleum geweest en zag
daar de eerste Kim liggen,als je de kans krijg dit zeker doe,voordat je in de ruimte bent waar hij ligt opgebaard
weet je niet wat je ziet, sinister,vreemd,hollywood,verbazend!
Neem klein speelgoed mee in cadeau papier voor de kleine kinderen die je onderweg tegenkomt.
Verbazend hoe dit soort contacten verloopt,prachtige “ones in a life” time reis,
geniet en verbaas je, ik ben nog steeds verbaasd! groet!

ps wil je meer weten,laat me weten!