Noord Sri Lanka

Hallo!

Na een hele lonely planet gelezen te hebben ben ik gewoon nog niet uit en ben op zoek naar ervaringen van anderen… Dus bij deze mijn brandende vragen:

is het de moeite waard om naar t noorden( hoger dan Anuradhapura) te reizen? Hiermee doel ik op : veiligheid als vrouw zijnde, bezienswaardigheden, veiligheid overall.

Ik ben niet bang aangelegd hoor maar lees verhalen over het noorden waarbij ik me afvraag of het verstandig is me daar te bevinden… ben jij daar geweest en kun je me iets vertellen over mijn vragen reageer dat alsjeblieft :slight_smile:
mocht jij een blog hebben over sri lanka… Zou ik die mogen lezen?
bedankt, sara

Hoi,

Zelf nog geen ervaring daar (wél met oostkust, zeker doen als je April-begin Oktober reist). Voor noorden is er nu een aardig reisblog van mensen die voor vrijwilligerswerk gaan, zie

en dat geeft redelijk info over de regio etc.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dag Sara,

Ik vertrek eind mei als vrouw alleen naar Sri Lanka voor 4 weken.Ben van plan om met tuk tuk het noorden te gaan verkennen, nu heb ik wel iemand in Sri Lanka die daarmee zal rijden.Het verhaal van Marc &Carina op tangatanga.com hebben mij geinspireerd, zij hebben 3 maanden met tuk tuk gereisd,avontuur tot en met!Je moet hun verhaal eens lezen op blog,daarbij hebben ze heel het noorden ook doorkruisd met tuk tuk.Volgens hun zeker te doen en een aanbeveling!
Groetjes,
Ingrid