Hallo medereizigers,
Ik heb het vreemde idee opgevat om naar noord Korea te gaan.
Tja je kunt je afvragen waarom maar het is één van de laatste echt communistische landen.
Maar hoelang nog en daarom wil ik daar eens kijken gewoon interesse plus dat ik denk dat het een mooi land is.
Het is een tweeweekse rondreis met KoningAap en daarna wil ik nog naar de wereld tentoonstelling in Shanghai en misschien nog een paar dagen Hongkong.
Totale reisduur drie weken, periode 3 oktober tot 24 oktober.
Reis Noord Korea: http://koningaap.nl/azie/noord-korea/noord-korea-groepsreis-14-dagen
Mocht de reis niet door gaan dan is het leuk om door China te trekken
richting het zuiden naar de grens van Vietnam en Laos.
Wie ik ben?, ik ben Pieter en ik ben 36 jaar rustig karakter en een positieve instelling die het leuk vind om te reizen.
Wat zoek ik is een leuke gezellige reis partner (man of vrouw) die het ook leuk vind om te reizen.
Spreekt jou dit aan reageer dan hier op het forum of via de mail.
Groetjes Pieter
Hoi Pieter,
Helaas geen interesse om weer die kant op te gaan, in april van dit jaar ben ik al in Noord-Korea geweest. Absoluut een fascinerend land, en ik zal er zeker nog een keer terug gaan. 2012 lijkt me wel gepast, het 100e jaar in hun Juche-jaartelling…
Maar wellicht wel een tip: mocht die reis van Koning Aap niet doorgaan, er zijn ook diverse kleinere organisaties die vanuit Beijing reizen organiseren. Zelf ben ik met Koryo Group geweest en had daarover absoluut niks te klagen, maar er zijn ook anderen, en uiteindelijk is het toch de lokale Noord-Koreaanse organisatie die de reis bepaald. Alleen Young Pioneers zou ik echt afraden, hun reisleider was in de trein terug naar China al ruim voor de grens stomdronken, en afgaand op de verhalen van onze reisleider was dat bij die organisatie eerder regel dan uitzondering.
Het voordeel van dergelijke organisaties (in ieder geval Koryo) is dat ze internationaal opereren en dat daardoor reizen vrijwel altijd doorgang vinden. Sterker nog, het komt vaker voor dat ze een reis met twee groepen moeten uitvoeren…
Hallo,
De afgelopen weken is bij mij hetzelfde idee opgekomen: Noord Korea bezoeken, nu het nog kan. En daarna doorreizen naar Shanghai voor 4-5 dagen om de stad te bekijken en de wereldtentoonstelling te bezoeken, nu het nog kan 
@Pieter heb jij je plannen nog doorgezet? Ik heb voorlopig een optie op de koning aap reis, maar denk dat ik een dezer dagen toch wel de reis ga boeken.
groeten
Reinier