Zomer 2009: Noord-Korea?

Het komende jaar verblijf ik in Berlijn en in de zomer erna zou ik graag een reis naar Noord-Korea maken, al dan niet gecombineerd met China en/of Mongolië. Het is natuurlijk niet de meest gebruikelijke bestemming en vereist ook de nodige voorbereiding. Aangezien de meesten in mijn omgeving er niet zoveel in zien, besloot ik hier maar eens te kijken of ik iemand kan vinden die dit ook zeer interessant lijkt. Ik ben zelf een jongen van 22 jaar, volgend jaar dus 23, en zoek wel iemand of meerderen tussen de 20 en 30. Ik heb een Nederlandse reisorganisatie gevonden die reizen naar Noord-Korea (via Beijing) organiseert - ongeveer de enige in Europa - dus het is mogelijk, al bestaat altijd de mogelijkheid dat de Noord-Koreaanse regering je afwijst.
Nu ja, bij interesse: meld je :slight_smile:

Als het niet lukt wil ik sowieso wel vanuit Duitsland een reis door Oost-Europa of richting de Baltische staten gaan maken met eigen (nog te vinden) vervoer. Alle ideeën zijn welkom.

Hey,

De fiets?! Mei/juni passeer ik Berlijn met de fiets richting Oost-Europa, de Baltische staten richting St.-Petersburg, Finland,… Lijkt het je wat… laat maar iets weten.
Veel plezier in Berlijn!
Hopelijk geraak je in Noord-Korea en…

Lieselot, 21 jaar en van Brussel

Je bedoelt met die organisatie waarschijnlijk Shilla Travel? Daar heb ik een prima ervaring mee naar Zuid-Korea. Alleen reizen was sowieso geen probleem, er boeken daar vrij veel mensen alleen.

Noord-Korea staat op zich nog wel hoog op mijn lijstje, maar dan in ieder geval niet midden in d zomer, dan is het mij daar veel te warm. Maar in het voor- of najaar zou het best een optie kunnen zijn.

VNC Asia Travel heet het. Die organisatie die jij noemt zegt me niets, maar misschien hebben die twee wel met elkaar te maken.
Qua temperatuur, dat zou best goed kunnen ja, ik houd eigenlijk ook niet zo van hoge temperaturen. Helaas ben ik vrees ik grotendeels aan de zomer gebonden.

@ Liselot. Ik ben niet echt een fietser. Althans, het is wel praktisch om ergens te komen, maar het zou geen hoofdbestanddeel van mijn reis moeten zijn. Ik ga meer voor de cultuur en met de trein door Oost-Europa reizen lijkt me dan ideaal.

Met VNC heb ik nog geen ervaring, ik vind ze over het algemeen nogal duur. Van Shilla weet ik wel dat ze naast hun eigen reizen de Zuid-Korea reis van Fox uitvoeren, en ik meen ook de Noord-Korea reis van Koning Aap. Ik weet overigens niet of het voor een Noord-Korea reis veel zal uitmaken, eenmaal in het land aangekomen is hun invloed nog uitermate beperkt en zijn het toch vooral de lokale authoriteiten die bepalen hoe je reis eruit ziet.