Noodzaak gele koort vaccinatie Iguazú

Weet iemand hoe noodzakelijk een gele koorts vaccinatie is bij een bezoek aan de Iguazú watervallen? Ik ben al beschermd tegen hepatitis a & b, alsmede tegen dtp.

Alvast bedankt.

Hola Juan Luis,

Tsja wat is noodzaak? misschien als je gestoken wordt door een verdwaalde mug die het virus met zich meedraagt?
Ik zou even bij de GGD langs gaan en daar info opvragen, of googlen en dan zie dat Iguazu daar onder valt als gele koorts gebied.
De andere inentingen die je al hebt, hebben niet zoveel van doen met gele koorts maar dat wist je waarschijnlijk al.

Las in een ander topic dat je al 11 oktober aankomt in Argentinie… kort dag.

Alex
www.lacasahernandez.com.ar

Wat Alex zegt, vraag het een dokter en niet aan mensen waarvan je niet weet wie het zijn en wat ze echt weten.

1 like

Ik ben er 3 dagen geweest en heb me niet laten inenten.
Je kunt je wel goed insmeren met een product dat deet bevat. Is overal te koop in Argentinië

… klopt wilde alleen even reageren op deze vraag omdat deze nogal moeilijk te beantwoorden is, de 1 wordt geprikt of heeft gesmeerd en heeft nergens last van, maar je kan dikke pech hebben. Weet ook niet of dit soort vragen op dit soort forums moet stellen…maar goed. Doe wat je goed dunkt. Als je twijfelt…(zat net even te googlen) moet de inenting min. 10 dagen van te voren hebben plaats gehad voordat je het “gele koorts gebied” ingaat, wil het effect hebben… Daarom mijn (misschien een beetje te kort door de bocht ) reaktie … tis nogal kort dag dat je deze vraag stelt.

Alex

Het enige juiste antwoord bij vragen over vaccinaties inderdaad. Huisarts, GGD of Havenziekenhuis zijn de enigen die deze vraag kunnen en mogen beantwoorden.