hallo,
wij gaan in november naar bali, we willen graag het echte bali zien, dus niet alleen de touristen trekpleisters. Ook willen we nog wat buureiland bezoeken.
Iemand tips??
Pascal en patricia
hallo,
wij gaan in november naar bali, we willen graag het echte bali zien, dus niet alleen de touristen trekpleisters. Ook willen we nog wat buureiland bezoeken.
Iemand tips??
Pascal en patricia
Ja hoor. Kijk maar eens op mijn website of elders op dit forum.
Yeh Gangga, Tabanan, Magarana, het oosten, enz.
Het echte Bali is zelfs in de meest toeristische plaats nog steeds te ontdekken. Ga een zijstraat in of loop gewoon een klein zandpad op. Wonende slechts 5 minuten van de Canggu Club zie ik aan de straatzijde de brommers met surfplanken voorbij komen en in de tuin heb ik uitzicht op de arbeiders in de sawa’s.
Toegeven, wanneer je de drukte wilt ontsnappen ga dan meer de binnenlanden in. In de buurt van Lovina zijn nog veel watervallen waar je alleen kan zwemmen. Neem echter een gids mee; de paden zijn niet aangelegd en enkele bruggetje zijn hoognodig aan een donatie toe.
Wil je echt genieten van het authentieke Bali, besef dan dat je er met Engels niet meer komt. Ook hiervoor dis een gids een aanrader voor uitleg en vertaling of beheers het Indonesisch en Balinees… ![]()
Het echte pure Bali vinden is niet heel gemakkelijk naar mijn mening.
Tirta Gangga komt in de buurt, Lovina ook. Huur een scooter (motorrijbewijs nodig) of moutainbike en bezoek de watervallen… Prachtig!
Hoe meer je naar het binnenland trekt hoe minder tourisme je tegenkomt.