nog wat laatste vragen voordat wij gaan....

Hallo,
Wij vertrekken binnenkort naar Vietnam. Maar er zijn nog wat vragen…
Is het mogelijk om 's ochtends vanuit de Mekongdelta meteen door te reizen naar het vliegveld van Ho Chi Minh en rond een uur of 16 te vliegen naar Danang? Wij reizen waarschijnlijk op 1 mei.
Is het noodzakelijk om dollars en/of euro’s mee te nemen zodat je deze tijdens de reis kunt inwisselen? Of kan je echt overal pinnen?
Raden jullie 2 of 3 dagen Saigon aan? En dan bedoel ik alleen de stad zelf.

Bedankt.

Op de eerste vraag kan ik helaas geen antwoord geven. De beheerder (ton) weet daar vast wel meer over! Euro’s zou ik niet meenemen, dollars kan geen kwaad om mee te nemen, maar is niet noodzakelijk! Je kunt in elke stad genoeg pinautomaten vinden. En wat betreft Saigon, ik zou daar wel een dag of 2 blijven, 3 zou ook nog wel kunnen. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :slight_smile:

Sent from my LT26i using Wereldwijzer

Hallo Jacq,

Wanneer je in Bijv. Can Tho bent en je wilt na je overnachting naar Saigon, dan geen probleem.
Wel kom je dan aan op het busstation en dan moet je wel de bus / taxi pakken naar het vliegveld.

Zou dan wel de lijndiensten nemen en niet de lokale bussen.

Neem alleen dollars mee voor je VOA en misschien wat dollars extra voor een laatste dag, wanneer je VND op zijn.
Anders , wanneer je contant wilt meenemen gewoon euro’s.

Rest is al beantwoord door G.

gr.
Ton.
Wanneer je om 16 uur wilt gaan vliegen, dan moet je wel een bus nemen van zo rond een uur of 8 a 9 uiterlijk.

16 uur vliegen, inchecken om 14:30, transfer busstation naar vliegvled met lokale bus 45 min. a 1 uur.
4 uur rekenen van Can Tho naar Busstation Saigon.

Dan heb je nog wat speling wanneer er iets tegen mocht zitten.