Nog maar weer eens over Snorkelen.

Hallo Allemaal,
Wij zijn al eens door Egypte getrokken, maar willen nu in februari graag alleen een paar dagen snorkelen. Maar dan wel mooi snorkelen. Ik heb begrepen dat Soma bay de ultieme snorkelstek is in Egypte en dan vooral vanuit het peperdure Sheraton. Maar dat Dahab ook veel mogelijkheden biedt en dat lijkt me gemakkelijker bereikbaar. We zitten ook aan bepaalde dagen en sommige maatschappijen vliegen bijv alleen op dinsdag.
Maar nu de vraag, waar dan in Dahab (of Soma bay), welk hotel heeft een geweldig huisrif en vanaf waar zijn de diverse snorkelsteks (Vuurtoren, Blue hole, Ras Abu Galum, shark reef enz) goed op eigen gelegenheid (niet met een tour) bereikbaar?
Alvast bedankt voor de informatie.

In Dahab is alleen ‘the Lighthouse’ (vuurtoren) en ‘the Islands’ op eigen gelegenheid echt goed te bereiken.

‘The Blue Hole’ is ongeveer 8 km ten noorden van Dahab, als je echt sportief bent kun je dat evt lopen (en weer terug). Persoonlijk vind ik die weg echter niet interessant genoeg om te lopen…

Om bij Ras Abu Galum te komen moet je eerst een stukje met de auto (naar ‘the Blue Hole’) en dan nog een paar uur met een kameel, dus dat is te voet absoluut niet te doen!!! Het is wel heel erg mooi daar, en de tocht erheen is erg leuk, dus dat is zeker een aanrader.