Normaal kom ik vrijdag 22 juli aan in Jakarta en vertrek is weer op 21 augustus. Dit is dus geen 31 maar 30 dagen. Welke problemen kan ik krijgen indien ik een visum zou gekocht hebben bij aankomst of is het toch beter van een 60d visum op voorhand aan te vragen?
Iemand daar ervaring mee?
Wil ik serieus op jou vraag in gaan, ondertussen ook nog een scan gemaakt van mij paspoort dat precies 30 dagen Indonesië met een VOA geen probleem is (immers een VOA is 30 dagen geldig), kom ik tot de conclusie dat jij problemen heb met tellen, want aankomst 22/07/2009 in Jakarta en daarna vertrek op 21/08/2009 is 31 dagen en geen 30 dagen. Geen zin meer is visum vragen, komt toch altijd op het zelfde neer, mensen willen alleen maar bevestiging terwijl je alles op de site van de Indonesische ambassade (in Nederland) kan nalezen.
Bedankt butoijo voor de zeer nuttige uitleg.
Wees gerust, heb geen probleem met tellen en heb gewoon twee cijfertjes omgedraaid. Zo weet ik dat er 31dagen ben en dat VOA maar 30d geldig is. De vraag is hier dus of er nog mensen zijn die dit al meegemaakt hebben…
Hoi wimbo,
Als ik het goed begrijp is je vraag wat er gebeurd bij de douane omdat je er 1 dag te lang bent?
Ik heb het in Bali gehad, de douanier en ik moesten hard lachen, verkeerd gerekend. En ja dan moet je dus betalen…Hoeveel? ik had niet genoeg meer bij me en de douanier maakte een leuk bedrag…
Oftewel zorg dat je geld bij je hebt en dan is er geen probleem.
Veel plezier, groet Loes
Ik zou er niet op gokken… De Indonesische douane is niet mild wat overstay betreft, met een beetje pech kan het je 100 dollar per dag kosten. PLUS een permanente ontzegging van toegang tot het land (lastig als je nog een keer terug wilt).
Je kan geluk hebben, je kan pech hebben. Waarom zou je het risico lopen, in den Haag kun je vrij makkelijk een visum voor 60 dagen krijgen. Overstay kan duurder uitvallen!
Ik " douane" laten controleren. Persoonlijk doe ik dat altijd valt overigens best te praten
*Bij ons is dat de Koninklijke Marechaussee en daar valt moeilijk mee te praten *:slapen: *Hoor ik hier geritsel van bankpapier? *:teeth: