(origineel bericht op be-more.nl)
Nog drie dagen…
Bedankt allemaal voor de leuke reacties, nog drie dagen en ik ben onderweg!
Van Mirte, de Be-More coordinator van Cambodja, heb ik inmiddels doorgekregen dat ik in een schitterend mooi “dorpje” genaamd Arai Village ga werken. En inderdaad…geen electriciteit, geen sanitair, geen stromend water…maar wel heel veel te doen en dus ook te betekenen voor de mensen daar. Mocht je al een eerste impressie willen opdoen van Arai, dan kun je het gewoon “googlen” (vreemd woord als je dat zo opschrijft!). Het schijnt een klein bergdorpje te zijn in een behoorlijk onderontwikkeld gedeelte van de Battambang provincie op zo’n 2,5 uur (?) afstand ten zuiden van Battambang, waar in het totaal een kleine 70 kinderen onderwijs krijgen van twee leraren die continue dubbele diensten draaien. Eten en slapen doen we bij de mensen thuis, dus een ideale manier om het lokale leven van heel dichtbij mee te maken. En ja Ingrid, ik ga mijn wijntje zeker missen…maar volgens mij gaat het niet lukken om een voorraadje mee te smokkelen. En ik denk dat als ik eenmaal gesetteld ben in Arai ik ook een moord zal doen voor een gewoon glas (drinkbaar) water. Maar dat weet ik jullie beslist wel te vertellen als het zover is
Van een aantal collega’s heb ik vandaag nog een uitgebreid “overlevingspakket” gekregen varierend van wc-papier, snoepgoed, een zaklamp tot en met een deken om onderkoeling tegen te gaan. Vooral dat laatste is heel handig, aangezien de temperatuur 's nachts tot maar liefst +24 graden kan dalen…echt koud dus ![]()
En voor nu alleen nog maar mijn koffer inpakken en zaterdag mijn medevrijwilligers in Siem Reap ontmoeten. Zondagochtend gaat het dan met de bus naar Arai, maar ik probeer voor die tijd nog wel vanuit Cambodja een bericht te schrijven!
Tot snel, Niek