Ik zoek iemand die mijn vriendin in Delhi Nederlandse taal bij zou willen brengen. Ze wil graag naar Nederland en probeert zich voor te bereiden op het inburgeringsexamen. We hebben alleen iemand nodig die haar helpt. Het liefst iemand met een lerares achtergrond, maar zonder is ook geen probleem. Het zou een paar halve dagen in de week betreffen en uiteraard staat daar een vergoeding tegenover.
Het gaat over de periode van nu tot zeker 3 maanden! En mijn vriendin wil echt alleen een lerares,…of in ieder geval een vrouw die haar wat NL bij brengt!
Ik ben nieuwsgierig naar hoe of wat je in gedachten had! Ik ben op het moment aan het rondkijken wat ik wil voor het komende jaar, maar wil deze sowieso in het buitenland doorbrengen en dan bedoel ik niet binnen Europa!
Mijn Nederlands is zeer goed (mijn zeer correcte Nederlands is altijd een pré geweest bij mijn sollicitaties…), ik ben 22 jaar, geboren en getogen in Nederland en net afgestudeerd pedagoge…
Eind september 2007 vertrek ik voor ongeveer een jaar naar Delhi om daar voor een Nederlands bedrijf parttime te gaan werken. Ik heb tijd om naast mijn vaste werk nog andere dingen op te pakken. Dat zou bijvoorbeeld het voorbereiden van je vriendin op het inburgeringsexamen kunnen zijn.
Ik ben 37 jaar jong/oud en ik werk in Nederland nu nog als opleidingsadviseur. Ik heb wel trainingen verzorgd, maar niet in Nederlandse taal of inburgering. Ik zou me dus even goed moeten voorbereiden maar dat moet lukken. Ik spreek en schrijf prima Nederlands en heb een HBO-diploma en een aantal certificaten van de universiteit.
Zover ik weet bestaat het inburgeringsexamen uit twee gedeelten (taal en kennis mbt Nederland). Op basis van Nederlands cursusmateriaal (bijvoorbeeld van het IND of NTI) kan ik dan met haar structuur aanbrengen in de lessen en met haar bekijken of ze misschien nog extra taal of overige zaken zou willen leren. En natuurlijk veel oefenen…
Voor mij zou het een fijne manier zijn om iemand te leren kennen in Delhi en juist meer te leren van de gewoonten daar (omgekeerde inburgering dus eigenlijk!).
Heb je interesse, mail me dan even, dan kunnen we gegevens uitwisselen.