Nijlcruise of Ramses reis

Hallo,

mijn vriend en ik (28 en 27 jaar) willen dolgraag in februari naar Egypte. We twijfelen tussen 2 reizen, namelijk de 8-daagse Nijlcruise en de Ramses-reis (Cairo + Nijlcruise + Abu Simbel) aangeboden door Egypte Reizen. Bij de 8-daagse Nijlcruise willen we dan ook Abu Simbel boeken. Maar eigenlijk zou de reis naar Egypte denk ik niet compleet zijn zonder piramides gezien te hebben. Deze bezoek je de dus ook tijdens de Ramses reis. Wie heeft er ervaring met deze reis? En zijn de piramides ook echt de moeite waard? En is het dagprogramma goed vol te houden van deze reis? We zijn dan wel jong, maar af en toe rust op z’n tijd is ook wel prettig.
Hopelijk heeft er iemand ervaring met deze reis en kan iemand ons adviseren.

Alvast bedankt!

Petra

Hallo samen,

Ik ben naar Egypte geweest maar niet met de reisorganisatie die jij noemt. Kijk eens naar de site egyptefatamorgana.be, hier worden reizen aangeboden die zeer goed georganiseerd zijn. De gids is een Egyptenaar die de nederlandese taal goed eigen is. Alles is mogelijk, wij zijn in 10 dagen van zuid naar noord gereisd en hebben dus zowel de tempels als pyramides gezien. Vroeg op maar ook tijd voor je zelf echt een aanrader.

Wanneer je ongeveer weet wat je wilt (maar ook voor advies) kun je ook eens contact opnemen met Miriam van Kingfishertours. Zij woont al jaren in Egypte, en heeft mij een paar jaar geleden geholpen met mijn reis. Prima prijs-kwaliteit verhouding en helemaal aangepast aan jouw wensen!