Nijl Cruise met Osiris (Neckermann)

Heeft iemand ervaring met dit schip ?
Is het verhaal waar, dat je er GEEN verse groente (salades) moet eten aan boord van 't schip i.v.m. diaree.?
Hoe kan je een goede hut reserveren ?
Wij landen in Luxor op 16-09-2010 en gaan dan aan boord.
Daarna een paar dagen Cairo en dan Hurghada.
Humphrey.

Ik ken dit schip niet, maar over het algemeen is het eten wel goed tijdens een nijlcruise.

Buiten de nijlcruise moet je wel opletten. Een vuistregel die veel reizigers hanteren is: eet in een tentje waar veel mensen zitten. Je weet dan dat het eten vers bereid is. Dus… minder kans op een voedselvergiftiging.

Hoi Humphery,

Ik werk als nederlandse talige gids op de boten In ,IK kan zeggen dat u kunt de vrese groente veilig eten. wij hadden geen probleem met de salades.

af en toe kan diaree kan ontsaan. vanweg eten buiten.

5 sterren boten is altijd veilig om alles te eten, 4 sterren boetn zijn niet zo goed.

U kunt met u gids praten dat u een goedekamer wilt.

Met mijn vriendelijke Groeten
ahmed khalil
www.goedkopevakantiesegypte.nl

Hallo,

Ik heb een maand geleden de Nijlcruise gedaan, ben daarna naar Cairo geweest en toen naar Hurghada (hetzelfde als jou denk ik) maar ik via OAD reizen…

Het eten op de boot is goed te doen, wij hebben alles gegeten en niemand van mijn groep is er ziek geworden…
Wel in Hurgaha maar daar waren ze niet zo nauw met dat wij geen water mochten hebben… Overal gooide ze ijsblokjes in… Al kon mijn lichaam daar ook nog tegen :stuck_out_tongue: haha…

Ik wil wel een goede tip meegeven, bij ons is er ingebroken op de boot… Ze hebben geld meegejat uit de kluis :frowning:
120 Euro, ze hebben dat bij onze gehele reisgroep gedaan… Daarom wil ik je aanraden geld goed te bewaren…
Ik hoorde achteraf dat dit vaker gebeurd :frowning: als ze mij van te voren hadden gewaarschuwd had ik het wel anders aangepakt…
Niets in de kluis leggen :stuck_out_tongue: Zowiezo goed opletten, overal (zelfs op vliegveld) zitten ze aan je koffer, de combinatie was steeds anders dan toen ik wegging van mijn kamer…

1 like

Wat ik nog wel wil zeggen, is om te genieten!
Het is daar zo mooi, je gaat zoveel mooie dingen zien!! Echt top

1 like

Beste Ilona,
Hartelijk dank voor de tips !!!
Dat de kluis is geroofd ?
Is Cairo alleen te doen of moet een gids mee ?
Groeten,
HUMILO.