Nieuwjaar

Hallo,

De 15e april landen we in Nepal. Jammer genoeg is dat net een dag te laat voor Nieuwjaar. Weet iemand of dit feest meerdere dagen plaatsvindt zoals in Thailand bv? En zo ja, iemand tips, waar kun je dit het beste vieren?

Bedankt alvast!

voor zo ver ik weet vieren ze dat heel bescheiden. Met het westerse nieuwjaar zie je ook in Nepal steeds meer festivals.
Zoals bv het 8 daagse festival in pokhara tot 01 januari.
Niet echt antwoord op je vraag en ben ook benieuwd of iemand andere info heeft

Stukje uit de lonely planet. Ik heb het feest zelf nooit meegemaakt. http://www.lonelyplanet.com/nepal/around-the-kathmandu-valley/bhaktapur/travel-tips-and-articles/76376

Bedankt! Had dat van de LP inderdaad gelezen, maar de site waarnaar ze doorverwijzen werkt niet heel goed. Ik zal dan maar even een paar dagen afwachten…

veel plezier in Nepal en laat even weten als je meer info hebt mbt dit onderwerp. Zou het graag horen.

grtz Q

Ik krijg net een nieuwjaarsgroet uit Patan (2072) en heb meteen gevraagd hie het zit met het vieren. Wanneer ik antwoord krijg laat ik het uiteraard weten.

Usual youngsters celebration this eve but the traditional one is tomorrow mainly at Bhaktapur

Het antwoord maakt niet veel wijzer :slight_smile:

Mijn zus is moneteel in Kathmandu en mijn zwager loopt Annapurna.
Ik zal hen ook eens vragen wat ze er van mee krijgen :slight_smile: