Nieuwjaar in Santiago de Chile

Goedemorgen!

Ik vroeg me of of iemand weet hoe oudjaar gevierd wordt in de hoofdstad. Wij zijn er vanaf 30 december en vliegen 1 januari weer terug.

Kun je bijvoorbeeld gewoon ergens gaan eten en zijn er openbare feesten of zijn cafeetjes open? Moet je overal reserveren of kun je gewoon binnenlopen? Lijkt ons niet zo interessant om het op de hotelkamer te vieren…
Alvast bedankt voor jullie tips!

We zijn net terug en nieuwjaar in de hoofdstad was erg leuk. Er is een groot feest midden in de stad, toegankelijk voor iedereen en erg veilig. Jong en oud komt er al dan niet verkleed naartoe en om twaalf uur is er groot vuurwerk. Een aanrader.

1 like

Niet meer voor jou Kelly maar dan wellicht voor een ander: Ik was er met nieuwjaar 2007/2008 en toen heb ik het samen met duizenden anderen op de grote hoofdstraat van Santiago gevierd. Echt geweldig. Iedereen stond met flessen champagne en confetti op straat en dat allemaal in je hemdje want het is lekker warm. Goede herinneringen.

Thanks voor de tip! Ik zal er wss rond die periode zitten,dus wie weet komt het nog van pas.

Veel plezier Jelle. Let even op, op last van de gemeente moeten de restaurants op tijd dicht, dus als je nog wil dineren, doe dit dan op tijd.