Nieuwjaar in NY met kids...

Een jaar of 15 geleden heb ik al eens Nieuwjaar gevierd op Times Square en dat was natuurlijk geweldig!
Nu overwegen we met de kids (dan bijna 11 en 16) rond Kerst en Nieuwjaar naar NY en DC te gaan (oudste is in DC geboren). Klinkt misschien panisch of overbezorgd, maar ik check liever nu naar ervaringen dan het daar aan den lijve te moeten ontdekken… (verwacht eigenlijk dat het gewoon kan, maar je weet maar nooit).
Kun je daar nog steeds gewoon op Times Square staan met kids op Oudejaarsavond? Zijn er wel meer families die daar staan met jongere kinderen?
Nogmaals, klinkt misschien als stomme vraag, maar ik check het gewoon toch maar even…

Tenzij je bereidt bent rond 3 uur in de middag al op Times Square te gaan staan, je kinderen ijzeren blazen hebben (en dus niet tussen 3 uur en middernacht naar de WC hoeven) en je tegen een forse kou kan, zou ik niet naar Times Square gaan.

Er is genoeg te doen en te zien in de stad dat leuker is dan uren te staan kleumen (sinds 9/11 is de beveiliging daar erg verscherpt, als je eenmaal in je vakje staat mag je er niet meer uit).

Er zijn allerlei feestjes die op die dat georganiseerd worden, kijk tegen die tijd eens op de website van New York Magazine, Time Out, de Village Voice, of ga even langs wat er in die bladen over vorig jaar stond. Er is, als ik goed begrepen heb (dit wordt m’n eerste oud en nieuw in NY in lange tijd), een soort lopend feest op plaatsen als het Grand Central spoorstation en elders in Midtown. Waar je wel kaartjes voor moet hebben, maar die kun je ter plekke een dag of wat van tevoren eventueel nog regelen.

Volg de officiele site van de stad: http://www.nycgo.com/

Veel plezier.

1 like

Is het dan zo veel strenger geworden dat je je daar al om 3 uur 's middags moet melden. Ik weet dat wij toen nog eerst even lekker uit eten zijn gegaan en er rond een uur of 7 of 8 aankwamen. Het was toen ook wel al zo dat je niet echt meer je plekje kon verlaten daarna…

Maar ok, wat betreft die andere feestgelegenheden: als er mensen zijn met kinderen die in NY al nieuwjaar hebben gevierd op een andere manier dan op Times Square, ik hoor het graag! :wereld: