Wij zijn helemaal fan van NYC. Om deze reden hebben mijn vrouw en ik besloten om dit jaar ook oud en nieuw te vieren op Times Square met de beroemde bal.
Nu is onze vraag: Hebben mensen ervaring hiermee? Buiten het feit dat we ons warm moeten aankleden, vragen wij ons af of het misschien verstandiger is om ergens van te voren kaartjes voor een party te regelen zodat we niet de hele tijd in de kou staan, of misschien is er wel iets in NYC waar we na de bal meteen naartoe kunnen gaan??
We zitten in het Millenium Broadway hotel (zit achter de grote Toys 'r us), dus het hotel is vrij in de buurt.
Niet om op de parade te regenen, zoals ze hier in de VS zeggen, maar die Times Square Pass voor oudejaarsavond in New York belooft meer dan het kan waarmaken. De prijs is fors, $250 per persoon minimum, de beloften groter.
Maar de politie hier is een stuk strenger dan in Nederland. Tenzij je iemand kent (politicus/a, burgemeester, politiemensen) heb je weinig kans om langs een afzetting te komen, zeker nu niet, nu de dreiging van terroristische aanslagen nog steeds doorgaat.
Op Tripadvisor staan lovende besprekingen van de pas, maar ‘toevallig’ van dezelfde persoon en die ook erg veel geluk had (had een groepje gevormd met een marineman en dat hielp bij de politie). Anderen zeggen dat ze met de kaart zelfs niet in de bars konden komen die speciaal voor pashoudenden open zouden zijn.
Volgens mij heb je twee keuzes:
vroeg in de middag naar Times Square gaan en dan in de kou en wind (het tocht door die hoge gebouwen daar) staan wachten tot middernacht (hoop dat je een sterke blaas hebt, straatwc’s zijn er niet, in restaurants/bars mag je alleen naar de wc als je drinkt en/of eet. En als je gaat, heb je kans dat je je plaats kwijt bent). Maar: je bespaart in ieder geval minstens $250 per persoon.
naar andere delen van New York gaan: festiviteiten elders in de stad: de East en West Village, Soho, overal behalve de buurt van Times Square.
Lees de kranten door een paar dagen van tevoren, of kijk in de lijsten van New York Magazine.
Kun jij mij misschien vertellen hoe de feesten in AMC en zo zijn? Want daar hoor ik ook goede verhalen over. Je betaald tussen de $75 en $85 voor een open bar, waar je naar binnen en naar buiten kan om de sfeer op Times square te proeven??
Ik heb trouwens geboekt in het Millenium Broarway (achter de Toys 'r us). Kan ik via het hotel nog op TS komen, of moet ik dan omlopen??
Geen idee. Ik ken Times Square nog uit de ‘oude’ tijd, toen het niet zo ‘schoon’ was. Nu mijd ik het zoveel mogelijk (ik houd niet zo van over de hoofden van mensen te moeten lopen) en heb ook weinig redenen om in Midtown te zijn.
Tsja, het is de droom van mij en mijn vrouw om de Bal te zien “droppen”, dus kunnen we niet anders dan op Times Square kijken. Over hoofden lopen is ook niet onze hobby, maar zo erg kan het toch niet zijn?
Ik hoop dat er meer mensen zijn met tips. Ze zijn allemaal welkom.
Ik ben vorig jaar met mijn vriend naar NYC geweest met Oud & Nieuw. De stad is echt geweldig in kerst en Oud & Nieuw sferen! Ik ben echt een groot fan geworden van die stad!
Persoonlijk vond ik de jaarwisseling eigenlijk wat tegenvallen. Wat je altijd zo gaaf op TV ziet, hebben wij niets van meegekregen. Je moet dan echt op Times Square staan wil je dat meemaken, maar dit houdt in dat je in de vroege uurtjes er moet staan. Wij gingen rond 20.00 uur richting Times Square en stonden uiteindelijk 4 blokken van de bal af. Niks geen gezellige muziek o.i.d. Als haringen in een potje, staan en wachten… pffff. Nou en dan is het eindelijk zover, zie je die bal, aftellen… happy new year. En iedereen gaat weer lekker naar huis… niks geen feestje. 00.30 uur lagen wij weer in ons hotel bedje. Mocht je echt op Times Square staan, zal het vast en zeker gezelliger zijn. Maar dan moet je het ervoor over hebben om zo lang in de kou daar te staan wachten. Ik ben blij dat wij die dag gewoon nog andere gave dingen heb gedaan, dan een hele dag verspillen en wachten op zo’n brieke bal haha!
New York, een geweldig mooie stad omz eker weer naar terug te gaan maar oud & nieuw was voor mij 1x en niet weer!
Tip: haal alles uit de kast en maak een helikoptervlucht, echt gaaf!