Iemand hier al oudejaar gevierd in New York??
Het is m’n 2e maal dat ik nr NY ga, maar voor het eerst in de winter.
Ik weet natuurlijk wel dat ik nr Times Square kan gaan om de bal te zien zakken, maar wil toch graag nog wat andere ideetjes sprokkelen om dan goed te kunnen kiezen ;)
Suggesties?
We zijn beide 25 dus ook toegelaten in bars enzo Ik heb al op internet wat gezocht naar parties, maar van iemand een mening horen is nog altijd interessanter, niet?
Dag Vallie, het oudjaarsfeest op Times Square is al een hele mooie en niet te missen beleving op zich. Ik zou zeker eerst naar Times Sqaure gaan, daarna zullen er nog genoeg feesten zijn. Groetjes en veel plezier!
Zeker waar, maar weet niet of ik uren in de kou wil gaan staan om dan ook niet echt veel te zien. Dus ik wil nog wat andere opties overwegen :) en dan mss combineren met times square ofzo
Nou, adrenaline giert door je lichaam hoor. Je moet het gewoon meemaken! Maar voor het geval jullie écht naar een geweldig feest willen, bestaat er zelfs een heuse website met alle ‘parties’ in New York. Misschien heb je 'm zelf al gevonden… Zie NewYears.com | New Years Eve Events 2023
Waarschijnlijk niet, Vallie. Normaal gesproken heeft er altijd wel iemand wat over te zeggen en ja, ik kan je er ook niet veel meer over vertellen. Ik denk dat je zelf maar gewoon iets moet gaan proberen Ik wens je in ieder geval al enorm veel succes en plezier!
ik kan alleen maar zeggen… Times square is gaaf met o&n…
Om niet in de kou te moeten wachten, zijn wij toen uit eten gegaan bij een restaurant op times squares wel ontzettend duur… maar het was het waar wat mij betreft…
Daarna moesten we ons alleen we times squares in kletsen, aangezien het in vakken was afgezet en je er niet om heen mocht staan…
Mijn vriend en ik zijn 3 jaar geleden geweest (2006/2007) en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er nou van moet vinden.
Wij waren 's morgens rond half 12 op times square en toen was het al aardig druk met toeristen die op de stoep stonden te wachten. Om half een bij planet hollywood gegeten en nog even gaan plassen. Om 3 uur werden de straten afgezet voor het verkeer en werden de dranghekken neergezet. Om 4 uur kon je tussen de hekken gaan staan. daarna is het dus wachten. Toen de amerikanen hoorde dat wij uit nederland kwamen vonden ze dat helemaal te gek en wilden dus alles van ons weten en met ons op de foto.
Vanaf 5 uur werd er elk uur afgeteld voor de werelddelen waar het al 12 uur was! beetje vuurwerk en vreselijk veel confetti.
Er waren wat bandjes die kwamen spelen maar eerst een soundcheck en dan 15 min spelen en dan niks. Verder geen muziek. Drank hadden we niet omdat je daar van moet piesen en als je eenmaal uit de hekken ben kom je heel moeilijk terug.
Om 5 voor 12 werd inmagen van John lennon gedraaid, er werd afgeteld, de bal (super klein in het echt omdat hij heel hoog op een gebouw staat) komt naar beneden en dan is het 12 uur!!! New York New York van Frank Sinatra werd gedraaid, nog meer confettie, beetje vuurwerk, alle reclame borden op Happy Newyear en dan na 5 min is het klaar en gaan de hekken weg en alle mensen lopen van times square weg.
Wij waren om half 1 terug in het hotel en zijn maar gaan slapen. Beetje anticlimax. Wij verwachten juist na 12 uur feest! Dansen, muziek!!
We konden geen kaarten meer krijgen om ergens in een kroeg verder te feesten.
Aan de ene kant is het idee dat je met 1 miljoen mensen het nieuw jaar inluid super gaaf, maar aan de andere kant zonde van de lange dag en tijd geweest. Wij zullen de volgende keer naar de kroeg gaan om dan met de echte locals te feesten.
Wat jullie ook gaan beslissen de ervaring is onvergetelijk!!!
Wij (twee koppels medio 26) gaan ook voor oudejaars naar New York!
Ook wij hadden een heel gedoe, om te beslissen wat gaan we nou doen, wel op Times square, niet… blablabla. Tot ik een filmpje vond op youtube van iemand van vorig jaar op oudejaars op de hoek, met een geweldig uitzicht van new york! Ik heb gewoon gecontacteerd en gevraagd hoe ie dat geflikt had, en hup daar was kreeg ik onze perfect avondplanning!
We gaan eerst eten in Bond 45, als je hen even mailt, zullen ze je hun menu doormailen. Best prijzig, 275 dollar per persoon, maar krijgt wel een, wat mij betreft, superheerlijk klinkende 5 gangen menu.
Dinnerreservations zijn voor ons om 9u, tegen 11u gedaan, nog een glaasje, dan jasjes aan en heel hard ons best doen, want de hoek om van Bond 45 is Times Square! Dus wij maken dat we 11.30 u daarbuiten staan en volgens hen kan je dan heus wel een beetje inkletsen!
Zoals iedereen blijkbaar op elke site zegt, om 12.10u is alle drukte voorbij en loopt iedereen weg van Times Square. Wij op ons beurt pakken dan de taxi, of wandelen gewoon afhankelijk van de zin richting de M2 Ultra Lounge (we hebben entreetickets gekocht voor NA 12.30u) en FEESTEN MAAR!!
Heel veel plezier daar, en ik hoop dat je ook superleuke plannen kunt maken!
Ok, na veel denken, wikken en wegen hebben we eindelijk iets beslist
Waar we gaan eten is ons nog een raadsel
We hopen een leuk restaurantje te vinden in de loop van de week waar we alsnog een tafel van 2 kunnen reserveren voor oudejaarsavond, en anders ja, inspiratie van het moment.
Dan gaan we de sfeer op straat in de buurt van Times square opsnuiven. Uren in de koude wachten zien we allebei niet zitten, maar zo ergens in de buurt zijn en toch een beetje de sfeer zien (de bal op zich zien hoeft niet)… Gewoon de confetti, het vuurwerk en al die mensen die samen aftellen lijkt ons al zalig.
We bestelden zopas tickets voor een club waar van na 12u30 binnen mogen. Ticketje was 30 dollar.
Zo hebben we toch sfeer buiten en een alternatief en hopelijk leuk feestje als buiten nix wordt
We gaan naar deze party : http://www.newyears.com/Events/ShowEven … entId=2039
Foto’s zagen er heel leuk uit, in de buurt van Times square en muziek was mix van rock, hiphop, dance, top 40 en 80s … Klinkt goed!
Dresscode is ‘formal’ … Wat moet ik me daarbij voorstellen???
Zoiezo voor iedereen een prettig eindejaar!! Of het nu in NY of elders is
Stuur een email naar de club met deze vraag. Het ziet er inderdaad wel gaaf uit!
Ik zou wel zeer bijtijds rondkijken voor restaurants. Op Times Square zelf is er niet heel veel keuze aan degelijke restaurants (fastfood lijkt me geen optie), dus kijk zo snel mogelijk voor een optie (wellicht meerdere reserveringen plaatsen als je kunt annuleren?)
Veel plezier daar (en stiekem ben ik wel een beetje jaloers)!
Oudejaarsavond in New York is super.Alleen om het vallen van de bal live te zien moet je al heel vroeg op Times Square gaan staan.Terwijl er zoveel te beleven valt.Maar voor de rest is het daar een schitterende sfeer.Misschien best vuurwerk gaan bekijken in Central Park om middernacht.Wij gaan zeker nog eens terug maar dan in de zomer.Have fun!!