Op 1 december 2016 opent Bangkok’s nieuwste nachtmarkt Neon.
Bedankt voor de info Rien,kan ik hem meteen bezoeken bij aankomst ! (ik kom graag in Pratunam)
Vind het ergens wel jammer dat het gebied rond Prutanam en Central World verder upmarket wordt :frown: Een paar maanden terug moest ik m’n ogen uitwrijven: een Skywalk boven een nieuw geasfalteerde Th. Ratchadamri. Sommige eetstalletjes zijn vervangen door fancy foodtrucks… Dit is niet zoals ik BKK ken. Ik wil (bij wijze van spreken) weer uitgerookt worden door straatbbq’s en onderwijl schrikken van de ratten!
We zien je foto’s tzt wel verschijnen ![]()
Helaas zijn er de laatste maanden vele tientallen eenvoudige straatstalletjes verdwenen door maatregelen van de regering. Op bekende locaties als bijv. Sukhumvit & Silom zijn de stoepen de laatste weken vrijwel leeg. Ideaal voor de voetgangers, maar de stalletjes zijn toch een van de charmes van Bangkok.
Daarbij is er toch altijd genoeg animo voor een portie phat kaphrao bij een straatchef ![]()
Van kantoorpik, tot taxichauffeur, tot toerist. Wat een bizar beleid :tssk:
Ja, helemaal mee eens.
Gelukkig zijn er in de niet-toeristische buurten nog wel voldoende straatstalletjes te vinden.
Voorheen verschenen er rond middernacht ook altijd mobiele barretjes op Sukhumvit Road. In het verleden zeer vaak tot de vroege ochtend gezeten. Deze schijnen, naar wat ik heb vernomen, ook verdwenen te zijn dankzij de nieuwe maatregelen.
Eetstalletjes per 2018 verboden in alle 50 districten van Bkk?
Bron?
Dat zou echt balen zijn…
Wat zou dat jammer zijn. Het is inderdaad zo typisch Bangkok.
Het is jammer te lezen dat Bangkok Singapore als voorbeeld ziet.
Persoonlijk vind ik Bangkok ook veel meer uitstraling hebben dan Singapore, juist door alle gezelligheid op straat. Mede door de vele eetkraampjes.
Nou ja, aan de andere kant wel weer een reden om voor 2018 toch nog weer naar Bangkok af te reizen ![]()
Eerst zien en dan geloven dat het voor alle districten gaat gelden. Gisteren ging er een bericht rond dat streetfood gewoon beschikbaar blijft in Chinatown en Khaosan Road, al zullen ze hun kraampjes niet zomaar overal maar kunnen plaatsen.
Ook vermoed ik dat het in de zijstraatjes van de diverse soi’s gewoon mogelijk blijft om streetfood bij een van de stalletjes te kopen. De stalletjes zullen in ieder geval verdwijnen van de stoepen van de grotere straten.
Goed om te horen Dave! Ondertussen gaat er op diverse media hier ook rond dat het een fake berichtgeving zou zijn, daar hou ik me dan maar aan vast.
Binnenkort weer eens sinds lange tijd naar BKK, eens kijken of er nog wat valt te nassen op straat :teeth:
Ben zeer benieuwd…