Nieuwe charter verbinding Brussel Zaventem naar Aqaba

Nieuwe charter verbinding van Royals Wings vanuit Brussel Zaventem direct naar Aqaba aan de Rode Zee! Ideaal als je in de herfst of de winter een paar dagen strand wilt meepakken nadat of voordat je een rondreis maakt in Jordanië.

Hebben ze een beetje redelijke prijzen?

Ik heb even gezocht, maar ik kan maar 1 hit vinden op Google als ik ‘luchtvaartmaatschappij Royal Wings’ intik. Als ik dan de gegevens intik qua vertrek, aankomst + data dan krijg ik telkens ‘no result’. Royal Wings lijkt een soort overkoepelende website voor luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten.

Volgens mij heeft de schrijver van het oorspronkelijke bericht een fout gemaakt, want als ik verder ga zoeken blijkt dat het om een winter chartervlucht van Royal Air Jordan gaat.

Aha, goed om te weten. Verschijnt een charter wel bij Google Flights? Zijn dat niet alleen lijnvluchten?

Als ik een datum neem eind dec. op Google Flights dan zie ik wel diverse vluchten naar Aqaba, maar volgens mij zijn dat niet de genoemde winter chartervluchten waarmee ze reclame maken.

Na het stoppen van de vluchten van Turkish Airlines op Aqaba (vandaag is de laatste vlucht) zijn er een aantal deals gemaakt met charter maatschappijen. Ik heb ook de berichten van Royal Wings (klaarblijkelijk een dochtermaatschappij van Royal Jordanian) gehoord. Ook heb ik verhalen gehoord en gelezen over diverse andere charters. Toch kan ik geen van de vluchten vinden. Wellicht kunnen ze alleen als pakketreis worden geboekt. Het lijkt er vooralsnog op dat Aqaba alleen met Royal Jordanian kan worden bereikt. Wat een prijzige oplossing is.
Aangezien ik in Wadi Rum zit gebruik ik het liefst ook Aqaba airport. Toch wijk ik nu uit naar Amman. Zodra er weer mooie vluchten op Aqaba zijn zal ik het hier posten. En voor wie vragen heeft, stuur me gerust een bericht, ik help graag.

Volgens een artikel op ch-aviation.com :

[Jordan’s Royal Wings secures Aqaba charter contract](http://Jordan’s Royal Wings secures Aqaba charter contract)

komt de vlucht vanuit Brussel (Zaventem) naar Aqaba er pas volgend jaar.

Dit bericht heb ik idd ook gelezen. Ervaring leert dat ik het eerst wil zien en dan geloven…

Gelezen op tripnieuws.nl - 18 dec. 2016 - Charter tussen Brussel en Aqaba in Jordanië

“Vanaf dinsdag 20 december vliegt Royal Wings, een dochteronderneming van Royal Jordanian Airlines, vijftien weken lang van Brussel naar Aqaba.”

Hallo LineC en andere lezers,
Als je op de website van King Hussein airport kijk, zie je idd dat Royal Wings op dinsdag van Brussel naar Aqaba vliegt. Wel jammer dat het onduidelijk is waar de tickets gekocht kunnen worden. En dus is er ook niets duidelijk over prijzen en voorwaarden… Vind het daarom nog steeds een kat in de zak. Net als alle andere charters op Aqaba.
Zonnige groeten uit Wadi Rum,
Bianca Abma