Nieuw op Wereldwijzer, even voorstellen.....

Hallo ik ben Jan van Baaren, getrouwd met Aleyda en we hebben 2 zoons van 21 en 23. We wonen samen in Rota, Spanje aan de Atlantische kust. De provincie Cadiz is heeft nog een echt traditioneel karakter met al zijn feest - en hoofdtijdagen. En we wonen hier nu bijna 7 jaar. Onze zoons zijn inmiddels terug in Nederland waar de een studeeert en de ander werkt in een Spaans Tapas restaurant in Delft, na een opleiding kok te hebben gedaan in Spanje.

Ik ben een gewezen militair met prepernsioen dankzij de linkse politieke partijen die defensie heel erg hebben gereduceerd. :lol: En in de afgelopen 30 jaren voordat ik naar Sapnje verhuisde heb ik heel veel plaatsen bezocht en veel culturen leren kennen.

Ik wil echt nooit meer naar Djibouti, Engeland (meer dan 100 keer geweest).
Ik zou nog een keer graag naar de Seychellen, Maladiven, Sri Lanka, Indonesie en de Carib (vooral Santa Marta en Cratgena - Colombia) en Venetie (romantisch) willen gaan.

Ik heb veel souveinirs meegenomen van al die reizen. Vreemde waren daar niet bij. Wel veel met een verhaal. Zo heb ik houten beelden uit Senegal die ik ooit heb geruild voor 2 -shirts. Mooi porselein uit Shanghai van de markt, jade, ivoren chop sticks, gebrandschillderd schilderijtje en een camee voorstelling in een 3-luik. Mahonie houten vazen uit een of ander caribean eiland.

Het ergste wat ik heb meegemaakt in het buitenland is de armoe. Indonesische rijstboeren met gaten in de kleren die nog geen 10 ct voor een kilo rijst krijgen en daar hard voor moeten werken. Of die ene jongen die voor 1 gulden en een maaltje zelfs met een tandenborstel de vloer wilde schoonmaken.

Mijn favotiete luchtvaart maatschappij is toch KLM. Je betaalt iets meer en je bent verzekerd van veel extra en kwaliteit. Mijn favoriete land is toch wel Indonesie. Ik heb er een band mee door mijn jeugd en door de keren dat ik er geweest ben.

Nu heb ik een bemiddelingsbureau voor niet Spaans taligen in de regio Cadiz. Ook voor mensen die denken te gaan emigreren naar Zuid Spanje. De bemiddelingen strekken zich uit tot een brede varieteit van services die allemaal te vinden zijn op mijn website www.jejesagency.com.

Jan van Baaren

Interessant verhaal en veel succes met dat bureau!