Even voorstellen: Jan en ik (Karen) zijn een echtpaar van 62 resp.63 jaar. Jan werkt nog parttime tot eind december.
Op Wereldwijzer heb ik de onderwerpen Italië en Spanje aangeklikt. Dit zijn de landen waar Jan en ik momenteel het meest in geïnteresseerd zijn. We zijn enkele malen in Italië geweest, resp. met auto/caravan/tent, trein (ik)/motor (Jan); dit najaar gaat Jan met een groep weer met de motor naar Italië. Buiten deze landen hebben we nog andere landen in Europa bezocht en ook landen buiten Europa.
Wij hebben diverse keren in Spanje gekampeerd. Heel lang geleden heb ik nog enige tijd gewerkt in Zuid-Spanje.
We zijn net terug van een vroege vakantie in Spanje, regio Murcia. Onze bedoeling is komend jaar kort te “overwinteren” in een huurappartement in de stad Murcia. Van het VVV en een meisje van een projectontwikkelingsbureau hebben we adressen en sites gekregen van makelaars en organisaties vergelijkbaar met Funda in Nederland, o.a. de site idealista.com. Wij willen proberen of het mogelijk is voor een redelijke prijs voor 2 maanden een appartement te huren in de stad Murcia. Wonen zal nooit een optie zijn, in verband met schoonmoeder, kinderen en kleinkinderen.
Wij vinden Wereldwijzer een heel leuke site en zullen hem zeker vaak bezoeken.