Na jarenlang korte vakanties naar o.a. Costa Rica, Zuid Afrika en de VS, wil ik heel graag weer eens langer (3 maanden) op pad. De laatste keer dat ik dat heb gedaan is alweer 10 jaar geleden (Suriname, Tanzania). Die reizen waren nogal doelgericht (vrijwilligerswerk, onderzoek voor mijn studie). Ik heb nog nooit eerder in mijn eentje een rondreis gemaakt en merk dat ik dat best spannend vind. Als twintiger heb ik me nooit druk gemaakt of ik leuke mensen zou ontmoeten, maar ik merk dat ik met mijn 31 jaar maar weinig mensen hoor die in hun eentje er op uit trekken.
Ik heb qua bestemming nog geen hele specifieke wensen: Oost Afrika, Zuidoost Azië of Midden/Zuid Amerika. Hoewel ik van mensen in het algemeen erg enthousiast word, lijkt het me erg leuk om ergens op reis te gaan waar de gemiddelde leeftijd net wat hoger ligt, zodat ik ook leeftijdsgenoten tegen kom. Heeft iemand goede tips voor me? Ben benieuwd
Hoi Ari,welkom op wereldwijzer!
Zuidoost Azië is een populaire reisbestemming voor vele reizigers. Door de vele backpackers die daar in het verleden al zijn geweest is het nu ook erg toegankelijk voor alle type reizigers zoals gezinnen, stelletjes, vriendengroepen.
Je kunt bij een reis door zuid oost Azië denken aan ongerepte jungles, tempels, grote en drukke steden, bounty stranden, goede duik plekken, strandfeesten en lekker en goedkoop eten en shoppen.
Wanneer je twijfelt of het wel een goed idee is om door zuid oost Azië te reizen Ari dan zou ik zeggen, laat je goed informeren !!
Hier op wereldwijzer hebben we verschillende Aziatische landen forums waar je terecht kunt met al je vragen.
Succ6 nog en als ik je een tip mag geven,Thailand
1/ goedkoop land om naartoe te reizen.
2/ mooi natuur,tempels
3/vriendelijke mensen
4/ lekker eten en niet al te duur.
groet,georgessiam.
Dank je voor je reactie! Denk je dat er in Thailand ook genoeg 30 plussers in hun eentje aan het backpacken zijn? Of denk je dat een ander land beter bij deze doelgroep past?
Ik ben 36 en ga volgende maand in m’n eentje naar Thailand. Zelf ga ik slechts 3 1/2 week, maar twee vriendinnen van mij gaan begin volgend jaar drie maanden naar Thailand. Zijn zijn 40 en 36. En vele vriendinnen van mij zijn er ook al eerder geweest en waren toen ook al in de dertig. Het lijkt mij dus dat er wel meer dertigers zullen zijn.