Backpacken in Azië of elders

Hallo,

Mijn naam is Annemarie en ik zou deze zomer graag de backpack weer opsjorren. Ik ben 34 jaar en werk in het basisonderwijs, heb dus ook 6 weken vrij. Da’s erg prettig, maar die zou ik wel voor 5 weken (of ruim 5 weken) willen vullen buiten ons land. Azië is een goede optie (lekker goedkoop), maar Zuid-Amerika (of midden) trekt ook wel.

Probeer wel een beetje budget te reizen, maar een slaapplek moet op z’n minst wel schoon zijn (dat is toch altijd wel gelukt).

Ik zoek een reisgenote (v) die ook van backpacken houdt en wat langer weg wil/kan.

Groetjes, Annemarie

Hoi Annemarie,

Ik zat aan een zelfde soort vakantie te denken. Alleen nog geen knopen doorgehakt. Ik ben 28 en zit zelf ook in het onderwijs en heb dus ook een lange vakantie en ik wil daar optimaal gebruik van maken >>>

Wanneer valt jouw vakantie?

Xandra

Hoi Xandra,

Leuk dat je reageert. Mijn vakantie is van 3 juli t/m 15 augustus. Ik werk in Zwijndrecht (woon in Gorinchem). En jij?

Groetjes, Annemarie

He hoi,
Mijn vakantie is precies in dezelfde periode dus dat biedt mogelijkheden!!! In woon in utrecht, en werk op een praktijkschool in Barneveld.

Ik had eerst het plan om misschien naar Afrika (namibie/botswana) te gaan , maar om te backpacken is dat niet heel handig en in de zomer erg duur dus dat plan staat voorlopig even in de ijskast.

Zuid oost Azie lijkt mij leuk, maar Zuid amerika ook. Wat dat betreft niet echt een voorkeur zolang er maar veel te zien is.

Groetjes Xandra

Hoi Xandra,

Klinkt allebei goed! Ik vond backpacken in Mexico en Guatemala erg tof! Het is wat duurder dan Azië.
Afrika is ook mooi, ben in Uganda geweest (schoolprojectje) en dat beviel wel! Kun je best backpacken hoor, no problem. Wel een uitdaging, niet?

Waar in Utrecht woon je?

Groetjes, Annemarie

Je bedoelt zoiets als… vliegen via Kuala Lumpur op Hong Kong en daar de skyline bekijken en dan de heritage tour doen of een andere toer over het eiland (heritage toer is echt aan te raden)…

Dan met de trein richting de grens met Vietnam om dan met de bus door te trekken naar Hanoi om daar een paar dagen te verblijven in de (bij de mensen die er zijn geweest) beroemde backpackershostel… vanuit daar naar Sapa en de tour naar Halong Bay en dan doortrekken naar Hue, Danang en Ho Chi Minh City…

Of vanuit Hanoi naar Laos? Tuben in Vang Vieng? Of naar Bangkok en dan met de nachttrein naar Koh Samui om daar te gaan duiken en dan de Full Moon Party mee te maken op Koh Phangan?

Zoiets? En dan alles in zeg… 6 weken met de backpack?

Oh… het moet een vrouw zijn :biggrin:

Hoi annemarie,

Ik heb je een prive bericht gestuurd.

Groetjes
Xandra

Heh,

Aan mijn geslacht kan en wil ik niet echt iets veranderen, maar toch effe laten weten he.
Ik vertrek op 4 juli zowieso nr Java (kom aan in Jakarta op 5 juli)
en om 24 augustus gaat m’n vlucht terug.

Meer ligt voorlopig nog niet vast.

Mocht(en) je/jullie zin hebben om (een eindje) samen te reizen, laat gerust iets weten.

Het onderwijs is toch een schone stiel die veel kansen brengt he :wink:

Interesse, laat gerust iets weten.

Groetjes

Hallo Annemarie,

Ook al is het kort dag ik ben toch benieuwd of je al een reisgenoot hebt gevonden. Zelf ben ik ook werkzaam in het onderwijs.
Ik wil geen 5 weken op vakantie maar ongeveer 3 weken.
Wel moet ik zo snel mogelijk na 11 juli vertrekken naar Thailand.
Graag hoor ik van je of je belangstelling hebt om een deel samen te reizen.
Overigens ben ik 26 jaar.

Groet Lynn