Nieuw forum op wereldwijzer

Hoi allemaal,

Binnenkort zal er een nieuw forum komen op wereldwijzer.
Genaamd reisapotheek.
Dit is straks bij elk land terug te vinden! en ook specifiek voor dat land.
Alle informatie komt van officiele instellingen zoals het tropen instituut.

Het forum komt er waarschijnlijk zo uit te zien:

-VOORWOORD: ( hier komt een voorwoord in te staan over de reisapotheken)
-REISAPOTHEEK: ( hierin komt specifiek voor dat land het reisapotheek te staan))
-VRAGEN EN DISCUSSIES: ( Hier kunnen reizigers vragen stellen betreft overige producten mee te nemen zoals de diareepillen,ors pijnstillers enz) Voor dit onderdeel is er iemand die advies over deze producten mag geven.

Hopelijk zijn jullie net zo enthousiast als wij.

Groetjes,
Wendy en Sopirla

Lijkt wel een prima idee, zolang het geen medische advies vervangt of bedoeld is als een diagnose.

Want sommige ernstige condities die niet te behandelen zijn zonder ingreep van een arts kunnen zich voordoen als onschuldige verschijnselen. Het zou dan ontzettend jammer zijn als we die persoon aanwijzen op wat drugs zonder recept verkrijgbaar.

Ik denk dat de meeste lezers wel zo verstandig zijn dat een - welgemeend? - medisch advies van een medeforumist niet dat van de GGD of Arts vervangt. Dat in ogenschouw houdend kan een dergelijk forum een geweldige bron van informatie zijn wat betreft gezondheid op reis. Vooral bijvoorbeeld ervaring met bepaalde middelen qua werkzaamheid en bijwerkingen.

Ik zeg: goed idee!

De 2 dames die het initiatief op zich hebben genomen zijn bevoegd om advies over medicatie te geven. Apotheker en verpleegkundige als ik het goed heb begrepen?

Ongeacht de scholing van de dames: een forum vervangt een persoonlijk gesprek niet. Doorvragen gaat op een forum nu eenmaal moeilijker, en je moet ook niet willen dat bezoekers hun medisch dossier online zetten (bv dat ze ADHD hebben en Ritaline nodig hebben, diabetes hebben enz.)

Een prima idee voor kleine vraagjes, maar geen vervanging voor een bezoek aan een echte (levende) arts!

1 like

Denk ook hierbij aan hoe de arts jou fysiek niet kan inspecteren, wat overigens nodig is bij sommige ziektes/aandoeningen. Ik denk dat deze forumlui gewoon wat geld willen sparen of zo :slight_smile: door de arts te mijden. Maar goed, het zal waarschijnlijk wel goed bedoeld zijn, maar met medische zaken helaas geeft het internet nog niet de doorslag.

Maar ik ben er wel mee eens dat over bepaalde medicijnen en bijwerkingen gesproken kan worden, zolang het advies niet wordt gegeven iets stop te zetten of te beginnen zonder het advies van de arts, die jou persoon op persoon bekijkt.

Hoi allemaal,

Volgens mij gaan er nu misverstanden onstaan.
Wij zijn geen artsen!. Alle informatie voor de vaccinaties komen van officiele organisaties. Deze link en verdere gegevens van de organisatie zullen wij er ook bij vermelden.Zodat leden daar voor vragen terecht kunnen betreft de vaccinaties.Wij gaan niet zeggen wat ze wel en niet moeten doen.

Voor de rest behoort tot de reisapotheek natuurlijk ook bijv diaree remmers,ors,pijnstillers,ontsmettingsproducten,maagtabletten,laxeerproducten en noem zo maar op.
Voor dit gedeelte ben ik Wendy bevoegd advies te geven. En hier zal ook een Kopie van mijn diploma bij zitten zodat dat ook voor iedereen zichtbaar is.
Maar ook hier zijn uitzonderingen zodra het maar enigzins arts behoevend is zal er geen advies gegeven worden!
Dit kan niet en mag niet!

Groetjes,
Wendy