Hoi allemaal! Ik denk ik zal mezelf even netjes voorstellen :dag:. Mijn naam is dus Lenny, ben 31 en woon (nu nog) in Nederland. Ik ben hulpverlener van beroep, heb HBO SPH met goed gevolg afgerond (o.a. 3 jaar TBS gewerkt en 1 jaar jeugdtbs, heb genoeg horeca ervaring, administratie ervaring) maar ik wil meer buiten zijn, met dieren/natuur bezig zijn. Merk dat ik me hier veel beter bij voel, gezonder/gelukkiger etc… En ben dit jaar daarom voor langere tijd op ‘avontuur’ geweest in Spanje, enerzijds om te leren, anderszijds om dieren te helpen. Met name honden, daar ligt mijn passie. Vang al aantal jaren honden op, heb twee jaar als vrijwilliger gewerkt in een asiel en geef nu bijna 2 jaar les op een hondenschool. En in april 2013 hoop ik mijzelf gedragsdeskundige te mogen noemen (voor honden dan, mensen zijn me te moeilijk ;-)). Ik had daarvoor ook al plannen om te emigreren (maar dan pas over nou ja tig jaar ofzo), maar nu ik er ben geweest… kan ik hier mijn draai niet echt meer vinden. Het weer staat me meer tegen dan ooit hier, regen, regen, grauwheid echt killing voor mijn goede humeur soms. En dan de stress hier, gatver. Ik hou van de vrijheid en de natuur in :vak02: Spanje, het strand, de relaxtheid in bepaalde opzichten. En zie uiteraard ook dingen die ik niet leuk vind, dus idealiseren doe ik het echt niet. Ook weet ik dat ik ongetwijfeld mezelf en bepaalde problemen van hier ook daar tegen ga komen. Maar het voelt alsof ik het moet proberen (en dan niet pas over tig jaar), want anders ga ik hier heel erg spijt van krijgen. Ik ken al aardig wat mensen in de omgeving Aguilas, regio Murcia. Ook mensen die mij vanwege mijn inzet en betrokkenheid graag terug willen maar me iig (nu) geen (volledig) betaalde baan kunnen aanbieden. Ik ben aan het kijken op site’s als workaway etc. omdat mijn financiële middelen op zijn zachtst gezegd beperkt zijn. Mocht er iemand nog tips e.d. hebben dan hoor ik het graag, maar ook ervaringen omtrent een emigratie :wereld: of in ieder geval langere reis e.d. hoor ik het graag!! Groetjes Lenny
Hoi Lenny,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het wonen en werken in het buitenlandforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je altijd je berichtjes plaatsen alsook de ervaringen lezen van anderen mensen.
Nou ik ben ook een dierenvriend,thuis heb ik 2 honden(boxer en een frans buldogje)ze mogen bij mij niets te kort komen.
Las in je berichtje dat je eventueel zou willen gaan werken in Spanje Lenny?
Indien u op zoek bent naar een baan heeft u verschillende mogelijkheden om dit te doen. In de gouden gids (Paginas Amarillas) kunt u de locale uitzendbureaus en het lokale arbeidsbureau vinden. Uitzendbureaus zoals Adecco, Randstad en Manpower zijn ook werkzaam in Spanje, voor meer informatie kan je bekomen als je ff surft naar deze links.
www.adecco.es
www.randstad.es
www.manpower.es
Tevens kunt u zich aanmelden bij vraag en aanbod sites als:
U kunt u ook inschrijven bij het arbeidsbureau of op hun website zoeken naar banen.
Suc6 nog met het vinden van een geschikte baan,Lenny!
groet,georgessiam.
Hoi Lenny, welkom op wereldwijzer ![]()
Kwa natuur kan ik je Noorwegen aanbevelen. Maar mooie natuur heeft wel regelmatig een buitje regen nodig ![]()
Thanks allemaal :-)!
Bedankt voor de tips voor uitzendbureau’s dat is een hele handige!
En qua natuur… ik vind zoveel landen qua natuur ook super mooi, hou ook zeker van groen :-D. Maar inderdaad die benodigde regen hé, daar heb ik dan echt totaal niks mee. Zonder regen zou ik niet kunnen, maar zoals het hier in Nederland is staat me steeds meer tegen.
Tja, we zullen zien!
Fijne dag!