Hallo,
ik ga deze zomer met n vriendin voor 10 dagen op vakantie in Zuid-Italie. Nog geen idee waar precies, als het maar niet te toeristisch is. We willen een zon, zee, strand-vakantie houden, maar ook wel wat vd natuur/cultuur opsnuiven! Een grote stad tussendoor bezoeken zou ook leuk zijn. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Veel mogelijkheden maar een goede bestemming is Il Cilento waar wij in 2009 zes weken doorbrachten in San Giovanni a Piro. Verder in het gebied mooie kleine pittoresque kustplaatsjes en voor de liefhebbers het beschermde natuurpark Il Cilento. Vandaar uit is Napels goed te bereiken om enkele dagen door te brengen. Let op : er komen weinig buitenlandse toeristen maar voor de Italianen (vooral uit Napels) is het een aantrekkelijke bestemming. Dus ga voor 1 augustus en liever nog iets eerder. Later is het druk en een stuk duurder.
Andries
2 likes
Denk aan Sardinie. Zon, zee, strand en ook nog veel cultuur.
2 likes
Wat denk je van Calabria? Ben er 2 weken geleden geweest; nauwelijks een toerist te bekennen. Een verademing. Wij hebben Tropea bezocht; zaten er zo’n 1,5 km vandaan. In de zomer schijnt het er druk te zijn, maar niet met Nederlandse toeristen… Men spreekt er ook nauwelijks Engels. dat zegt ook genoeg.
Pizzo is ook schattig; allemaal oud en slecht onderhouden, maar juist dat heeft z’n charme.
2 likes