Nice to meet you!

Hallo!

Werd vanuit de registratiebevestiging hier naartoe doorgestuurd, dus maar even een kort voorsteltopicje dan:

Gaby, 27 jaar oud, woonachtig in het prachtige Verenigd Koninkrijk en van plan om ooit samen met mijn man per motor de wereld rond te rijden.
Omdat we voorlopig het benodigde geld nog niet bij elkaar hebben willen we in de tussentijd de landen aan gaan doen waar het lastiger of onmogelijk is om zelf met onze eigen motoren doorheen te reizen. Volgend jaar oktober willen we daarom voor een paar maanden naar China om daar met de fiets een reis van een maand of 3 á 4 te gaan maken, afhankelijk van ons reisplan en alle route-ideeën die we op gaan doen; door naar Vietnam en de rest van Z-O Azië is ook nog een optie, maar net zoals de tijd ook onderhevig aan factoren die we het komende jaar wel zullen ontdekken.

We willen het redelijk low-budget gaan houden maar ook niet besparen ten koste van alles.

Komende maanden maar veel op 't forum rondstruinen en (ervarings)verhalen lezen om zo tot een uiteindelijke route te komen.

Dus, hoi! :slight_smile: :dag:

Hoi Gaby,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je gaat fietsen door China!
In China kunnen fietsen in de grotere bussen zonder probleem mee.
Tip: loop in een busstation niet naar de ticketloketten, maar ga direct met je fiets naar het busplatform en laat aan een beambte of chauffeur je bestemming op de landkaart zien. Dan komt alles goed. Bij het loket weten ze van niets en krijg je waarschijnlijk alleen maar ‘Meio’ (nee!) te horen. Probeer een snelle expresbus te nemen, dat scheelt enorm in de reistijd.
Wens je nog een aangename tijd toe in China,Gaby!
groet,georgessiam.

1 like

Hoi! Bedankt! En ook bedankt voor de (eerste) tips! Die zullen we zeker onthouden.

Mijn universiteit biedt talencursussen aan, waaronder beginners Chinees (Mandarijn) welke ik komend collegejaar zal gaan doen als het goed is (altijd even afwachten of er genoeg plek is). Verwacht niet vloeiend te zijn (if only) maar wil in elk geval de beleefdheidsbasis door zien te krijgen zodat ze in ieder geval zien dat we ons best doen om in hun eigen taal te communiceren.