New york en omgeving

Ok, ik heb als ik er zo over nadenk een hartstikke luxe probleem. Om mee te beginnen, ik heb een aantal jaren in amerika gewoond en heb rondgereisd in amerika. Dit om aan ta geven dat dit niet mijn eerste reis zal worden. Maar waarom dan een oproep? Ik heb op al mijn reizen naar amerika/canada new york vermeden. Waarom? Omdat het me eigenlijk nooit trok. Ja, het leek me leuk om met oud en nieuw daar te zijn maar om als 10000000 ste bezoeker op de empire state building te staan, nee. Ik ben meer van de minder bekende plaatsen en misschien meer het knuterige. Liever biloxi/ pensacola/ gulfport dan orlando en liever santa barbara dan LA.
Wat wel een van “bucketlist” dingen is, is om een keer naar de US open te gaan. Ik heb nu dan ook een kaartje maar eigenlijk geen idee wat ik nog meer in new york/ rondom new york wil gaan doen. Ik heb veel gereisd en ging vaak op de bonnefooi maar had dan ook maanden de tijd, nu niet en heb het gevoel dat ik iets moet plannen. Sowieso naar new york vliegen maar terug ergens anders vandaan maar waar? En wat zou ik nou echt daar moeten gaan zien wat de moeite waard is. Wat mij triggered om te gaan? Alle tips zijn eigenlijk welkom.
Zoals ik het nu bekijk, is het dat ik naar new york vlieg, twee dagen in queens zit en naar de us open ga maar daarna weet ik het even niet meer. Dus of 5 dagen new york of oostkust ontdekken. Wie helpt mij??? :slight_smile:

Wel NY is de enige plek in USA waar ik langer verbleven ben (6 weken voor werk), en elk weekend plus veel avonden waren écht snel gevuld. Weekendtrips naar Boston, Philly en de Catskills bergen (oostelijke Appalachen); rondzwerven over Staten Island (gratis ferry voor mooie uitzichten) en ook Ellis Island/Liberty Statue (de laatste niet persé om naar binnen te gaan gezien de rijen) blijven leuk. Central Park is ook een uniek feest van herkenning gezien de vele filmshooting die er plaatsgevonden heeft; en Bronx voor de gospelkerken. Nooit een moment verveeld…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Dutchy126,

Inderdaad een luxeprobleem :slight_smile: Maar altijd goed om goed voorbereid op vakantie te gaan!
Zelf heb ik een kleine week in New York doorgebracht, en net als Erikdr heb ik mij geen moment verveeld.
Het is maar net wat je zelf wil.
Elke gids, of website, kan je de hotspots van New York laten zien.
Zelf vond ik het erg leuk om een combi te maken; dus ja, ik heb idd de meest belangrijke bezienswaardigheden wel bekeken, maar ik ben bijvoorbeeld ook naar een basketbalwedstrijd geweest.
Vond ik zelf super leuk, echt Amerikaans (maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen).
Ook zijn wij naar een goedkope (maar wel heel leuke) one men comedy show geweest.
En wij hebben een musical op broadway bezocht.
Maar wij zijn ook gewoon een stuk gaan wandelen in een wat minder bekende wijk in New York en Central Park vond ik ook erg leuk.
Daarnaast zijn er zoveel musea, dat daar misschien ook nog iets interessants voor je tussen zit.
En misschien kun je New York combineren met Washington DC. Volgens mij liggen er verschillende leuke plaatsjes tussen NY en deze grote stad.
(en ook niet geheel onbelangrijk, er wordt ook op Washington veel aangevlogen waardoor je ticket niet ineens 5x zo duur gaat worden)

Heel veel plezier in New York!

Met vriendelijke groet,
Petra