Nepalees leren

Aan het eind van de grote vakantie ga ik samen met een medestudente onderzoek gecombineerd met vrijwilligerswerk doen ik Nepal.
Wij krijgen daar een aantal dagen een taalcursus, toch zou ik voor die tijd al wat Nepalees willen spreken.

Weet iemand hoe (en waar) ik dat het beste leren kan? Ergens een taalcursus op internet? Of een boek?

Alle suggesties zijn welkom!

HI;

Ik ben niet in staat om echt antwoord te geven op je vraag maar mogelijk wel wat extra info. Ik ben hier nu met mijn vrouw en zoon (17) ongeveer 5 maanden. Wij hebben op een school gewerkt en ongeveer 3 maanden bij een Newari familie gewoond. Onze woordenschat is ongeveer 70 woorden en de nodige telwoorden. Mijn zoon weet ongeveer het dubbele. Het had meer kunnen zijn maar wij hebben gewoon af en toe wat woodjes bijgeleerd en niet echt rijtjes gaan stampen. Maar genoeg om je simpel te redden in Nepal maar natuurlijk onvoldoende om goede zinnen te vormen of in het Nepalees met anderen een gesprek te kunnen voeren. Toch wordt het enorm gewaardeerd als je Nepalees kunt spreken hoe weinig dat ook is. Ik weet ook dat met hier nogal; wat dialecten heeft. Ik heb net een maand rongereisd en mijn "newari"nepalees werd niet overal verstaan. Nu is onze uitspraak natuurlijk ook al niet 100 % lol2
Je moet dus rekening houden met dat het leren van deze taal overeenkomt met de streek waar je naar toe gaat, lijkt mij.

Veel succes en groet

Lonely planet heeft een Nepali phrasebook. Misschien dat dit een eerste stap kan zijn?