Ik wil in April 2017 naar Nepal een trekking naar het basiskamp via Gokyomeren en de Cho La pas
is de Cho La pas niet te gevaarlijk of redelijk te doen in April
Gr. Jan
Ik wil in April 2017 naar Nepal een trekking naar het basiskamp via Gokyomeren en de Cho La pas
is de Cho La pas niet te gevaarlijk of redelijk te doen in April
Gr. Jan
Dat kun je niet vantevoren weten. Ik was er 2,5 jaar geleden in maart en kon er toen niet overheen. Te gevaarlijk vanwege ijs en sneeuw. Ik had een gids bij me, maar we konden er niet over. Zijn toen het dal weer door teruggelopen en het andere dal in.
Bedankt voor de reactie
Nooit problemen gehad maar vraag ook weleens, who is guiding the guide. Ervaring of niet. 6 x Cho La gedaan maar slechts een keer serieus 150 mtr fix rope aangelegd voor de groep. Je weet het dus nooit. Uiteraard is Maart soms vroeg in het jaar.
Destijds was er een geoefende groep over gegaan en had heel veel moeite gehad en er erg lang over gedaan. Mijn gids heeft niet het risico willen lopen toen. En dat was echt niet voor niets. Toen wij namelijk in Gokyo waren , was er een groep in de problemen met de pas aan de andere kant. Een hachelijke onderneming was het geworden door de sneeuwval. Er zijn mensen op pad gegaan om hun te helpen.
Goede beslissing dus! Met sneeuwval en slecht zicht af te raden ivm blokkenterrein onder de Cho La aan de kant van Tagnac. ![]()
Bedankt voor de reactie