Nepal: welke medicijnen slik je voor de reis?

Hallo, ik ben Ellen en ik ga drie maanden in Nepal rondtrekken. Heeft iemand ervaring met de medicijnen die je vantevoren moet nemen, zoals voor malaria? Ik probeerde sites over dat onderwerp te checken maar ze geven vaak verschillende lijsten. Ik moet natuurlijk m’n dokter raadplegen maar dat gaat nu niet omdat ik niet in Nederland ben en ik wil in Mei al weg.
Kunnen de meeste verzekeringen die medicijnen ook vergoeden?

Groetjes!

zoals reeds hierboven
vragen over 1 land stel je beter bij landenforums-day land. EERST gewoon wat lezen-de typische vragen die iedereen tevoren bedenkt zijn dus al 100en keren bedacht en beantwoord.
verder stel je dit soort vragen niet eerst hier-je moet sowieso dan naar GGD oid-en die vragen eerst alles na (bvb of je al in de tropen bent geweest-waarheen de reis, hoe lang, of je alle prikken als kind hebt gehad, allergie e.d.)-en dan komt een verantwoord advies. Op eigen houtje maar wat kopen kan ook niet in NL-dus die vraag lost zich aldus geheel vanzelf op.
In NL hebben huisartsen een (althans-dat horen ze te hebben) computerinfo-systeem waar dat op staat. De meesten sturen je toch al door naar GGD of dergl instantie.
Als je nu ook og gewoon gezet had waar je nu bent, was een beter advies wellicht ook mogelijk geweest. het gaat nl. zeker niet enkel om malaria-die mjuggen komen boven bepaalde hoogte niet eens voor.