**Neem jij je huisdier mee op reis?
**
Naar aanleiding van ons artikel Op reis met je viervoeter, ben ik benieuwd of jullie wel eens op reis zijn geweest met jullie huisdier. Hoe ging dit? Zou je het nog eens doen? Heb je tips voor de bezoekers van Wereldwijzer omtrent het reizen met je huisdier? En blijf je binnen Europa of durf je je huisdier mee te nemen op verre reis? Laat het ons hier weten!
Ja onze hond jacky gaat altijd mee op vakantie dit jaar voor het eerst naar Noorwegen.
Alle papieren zijn er en als laatste binnen 10 dagen voor vertrek zo is mij vertelt een wormen kuur die in noorwegen moet worden herhaalt.Als je aan de voorschriften voldoet heb je in de regel nooit problemen.
Ja hoor, we gaan elk jaar naar Z. Fr. en dit jaar door naar de spaanse kust, de Portugese zuid en westkust en dan via de kust van de golf van Biskaye weer naar Frankrijk. Dan via Bordeau, Tours, Orleans en Metz naar Lux, en dan weer naar huis. Onze 2 siamezen gaan àltijd mee, en dat gaat heel goed.
Ja , natuurlijk gaan onze honden Toby en Tessa mee. Wij gaan altijd naar de Dordogne en zij vinden het heerlijk. Ook de reis in de auto nooit een probleem.
4 katten meenemen naar Australië en Nieuw Zeeland lijkt mij niet erg handig. Wij hebben iemand kunnen vinden die zelf gek is op katten en die ze thuis wil verzorgen anders had het nog een probleem kunnen worden. Één van de katten heeft ook nog eens suiker dus die moet 2 x daags gespoten worden.
We hebben heel lang een hond gehad. We namen hem wel mee op kortere trips in voor- en najaar waarbij we niet al te ver reden, bijv. Duitsland of Noord-Frankrijk, maar verder niet.
Ten eerste hield hij niet van lange ritten en ten tweede zouden we ons erg beperkt voelen op vakantie. We maken graag lange tochten door de omgeving, bezoeken veel musea of slenteren door dorpjes en zitten graag op terrasjes etc. Je kunt een hond vaak niet meenemen en hem in de caravan, hotelkamer of auto achterlaten vonden we geen optie. Ook maakten we diverse lange rondreizen (buiten Europa), dan is het uiteraard helemaal onmogelijk je hond mee te nemen.
Hij ging naar een dierenpension, waar hij het overigens uitstekend naar zijn zin had, voor onze overige huisdieren ( kippen, konijnen) wordt door buren gezorgd.
Heb 2 katten die best wat schuw en eigenzinnig zijn. Ik ben net terug van 3 maanden Bali en had die 3 maanden een Belgisch echtpaar in huis via www.voor-elkaar.net
Via deze website kunnen oppassers voor huisdier+huis en vragers met elkaar in contact komen. De huizen en huisdieren zijn door heel Europa en de oppassers komen alleen uit nederland of Belgie.
Echt ideaal. Door dit kon ik het vrijwilligerswerk gaan doen wat jarenlang mijn droom was.
Maar…wil het liefst voor langere tijd (en later missch. voorgoed) naar Indonesie. Maar…m’n katten houden me dus tegen…
Helemaal mee eens ‘printlingrid’, wij wonen in Portugal hebben daar veel beesten en een vakantiehuisje www.nocampo.com en konden dus nooit op reis. Dankzij de website www.voor-elkaar.net gaan we nu al 3 jaar zorgeloos weg. Aan sommige oppassers hebben we zelfs een vriendenrelatie overgehouden.
Het is een besloten ‘club’ dus je gegevens staan niet openbaar. De oppassers hebben bijna allemaal referenties, dus even bellen met andere oppasadressen en je weet precies wie of wat je in hus haalt.
Ziet er leuk uit NoCampo leuk dat jullie dezelfde goede ervaring hebben. Ik wil nu missch. zelf oppasser worden want iets van 2 tot 3 weken kunnen mijn katten het met de buren af of kortdurende oppas wat makkerlijker is dan heel lang zoals ik had… Wil heel graag iets in het buitenland maar helaas zijn de meeste dingen niet goed met openbaar vervoer te bereiken. Maar Nederland is ook mooi. Je past op dieren en…je bent weer 'ns even in een andere omgeving. Als ik geen dieren meer zou hebben zou ik dit soort dingen helemaal doen! Weet hoe belangrijk het is en wat voor uitkomst het kan zijn voor mensen…
zelf hebben we 3 schatjes van katjes en op eerdere reizen hebben we altijd wel kunnen rekenen op onze buren of vrienden.
maar dat was dan max. 2 weken.
nu omdat we de droom hebben om een jaar op wereldreis te willen gaan,zitten we toch wel met een dillema.
wat gaan we doen met onze lieverds? Schenken we ze weg? Zijn er opvangcentra voor zo’n lange tijd.
Ik heb bang dat we een pijnlijke keuze hierin gaan moeten maken…
heeft iemand hier raad,oplossingen voor of heeft er iemand iets gelijksaardig meegemaakt?
Dat is best heavy! Heb je misschien vrienden die ze gedurende jullie reis in huis willen halen? Of is er misschien iets te regelen op bovenstaande website? Ik hoop het: zonde om de reis niet te maken en pittig om je katten daarvoor weg te moeten doen. Ik duim voor jullie!
kijk eens op www.voor-elkaar.net Dat heb ik gedaan en het was DE uitkomst. had gedurende 3 mnd een Belgisch echtpaar in m’n huis die geweldig goed voor m’n katten heeft gezorgd (zie hierboven) Er zijn mensen die alleen kortdurende projecten willen maar sommigen ook voor langere tijd.
ik ben vijf jaar lang wezen kamperen met mijn border terrier, we legden gemiddeld zo’n zesduizend kilometer af, dwars door oost en midden Europa! Het was geweldig! De enige plek die ons niet zo beviel was Zwitserland en Nederlandse campings in Tsjechie,omdat ze daar heel streng waren op loslopen op de camping…verder mocht ze in slowakije, oostenrijk en hongarije of niet op het strandje of wel op t strandje, maar dan niet in het meer…(met die oosteuropese hitte natuurlijk een absurde regel.) Onze favoriete landen (qua bewegingsvrijheid en afwezigheid van zeurende eigenaren/ medekampeerders) waren polen, litouwen, slovenie en frankrijk. Helaas is mijn hondje er niet meer en moet ik op zoek naar een nieuwe reisgenoot…
Wij reizen voornamelijk met een camper door Europa. De honden gaan altijd mee. Ze worden al enthousiast als de camper voor de deur komt. Zonder de honden kunnen we ons geen vakantie meer voorstellen. Op de meeste plaatsen zijn honden welkom en levert het voor ons geen problemen op.
Binnen Europa gaat mijn hond altijd mee. Dit jaar plannen we een vakantie naar Colombia en wil ook graag mijn hond mee nemen. heeft er iemand van jullie ervaring in deze? Alle info welkom. Dank je
De afgelopen twee vakanties naar Noorwegen en Frankrijk hebben wij onze hond (een Markiesje) wel meegenomen en dat is ons prima bevallen. Helaas voor hem gaan we nu 5 weken naar Canada. We hebben nog wel even overwogen om hem mee te nemen maar 10 uur vliegen in een benche, waar we niet bij hem kunnen komen, is voor ons en hem geen oplossing. 5 Weken met een gestreste hond zitten en na de vakantie weer een periode van stress. Hij gaat nu lekker uit logeren bij familie.
Ik heb een Amerikaanse en een Franse Buldog. Die gaan altijd mee achter in de auto! Ze hebben al heel wat van Europa gezien, maar ik neem ze niet mee het vliegtuig in, hoor. Ze kunnen dan terecht bij de fokker waar ze vandaan komen.
Grappig: ik heb al vaak gehad dat andere toeristen (voornamelijk Chinezen die overal een foto van maken en dan weer doorrijden) met ze op de foto willen xD
Wij reizen al jaren met onze hond en katten met een camper door Europa en sinds drie jaar ook door de U.S.
Het vliegen vinden ze niet zo leuk maar eenmaal aangekomen zijn ze alle leed snel vergeten.
De dieren vliegen alle drie in hun eigen bench in het vrachtruim. Met de juiste inentingen en een gezondheidsverklaring van de dierenarts is het geen probleem om de U.S. binnen te komen. Goedkoop is het niet maar we reizen elke keer als we gaan zes
maanden en zolang willen we de dieren niet missen.