Kan iemand mij meer vertellen over het reizen met een hond.
Dan bedoel ik per vliegtuig en een vlucht van lange afstand (minimaal 9 uur)
Ik heb zelf een hond die te groot is om op schoot te nemen tijdens de vlucht, dus ik neem aan dat hij dan in de laadruimte moet?! Maar ik ben hier een beetje bang voor.
Hebben jullie hier ervaring mee? Of misschien nuttige tips? Of misschien ervaring met een ander soort van vervoer (boot??) Het gaat wel over een reis naar de andere kant van de Altantische oceaan.
Wat een interessante vraag stel je! Ik heb zelf geen ervaring met reizen met de hond, maar ik ben even gaan zoeken en stuitte op de pagina Dogs Included. Volgens mij staat daar heel veel, goede informatie over het reizen, ook per vliegtuig, met de hond.
Toen ik nog in Toerisme zat, hebben we een rondleiding gekregen op de luchthaven, ook beneden waar de bagage toekomt…
Nou, ik kan je verzekeren dat dit NIET de geschikte plaats is voor dieren, die er uiteraard ook terecht komen. Tenzij je wil dat je hond een hartstilstand doet ! Ikzelf heb ook een hond en nooit, never, jamais zou ik hem meenemen, niet voor korte afstand, niet voor lange afstand.
Oorverdovend lawaai in die benedenverdieping, bagage word rondgeslingerd, karretjes zoeven er voorbij, mensen roepen, brullen … vervolgens word je hond op zo een karretje gezet richting vliegtuig, volle vaart vooruit…
Sorry maar ik zou het niet aanraden, ik weet dat je soms niet anders kan. Als je voor een lange periode naar een ander land gaat, zou ik zeggen: ok. Ga je enkel op vakantie, doe hem dan aub niet mee. Breng je hond naar een hondenhotel en daar hebben ze leuke vriendjes van eigen grootte om mee te spelen en zullen zich beter amuseren dan die helse tocht door de luchthaven…
Bedankt voor je tip. Er staat idd veel nuttige info op die site. Maar nu ik het verhaal van Sevgilim lees, heb ik meteen weer mijn bedenkingen, brrrr vreselijk. Als, met de nadruk op als, ik het zou doen zou het echt voor een lang verblijf, of misschien wel voorgoed zijn hoor. Voor enkel een vakantie mag m’n hondje lekker naar mijn ouders. Heeft hij ook een beetje vakantie :slywink:
Hopelijk komen er nog reacties. Misschien iemand die er al ervaring mee heeft???
Bedankt alvast!
Mn verhaal was echt niet om je bang te maken of zo, maar heb het met mn eigen ogen gezien en het is helaas de realiteit. En als ik dan naar mn eigen hond kijk weet ik zoiezo al dat hij enorm panikeert als hij ons ziet weg gaan of zo, laat staan dat hij in een chaos terecht komt… En dat terwijl ik weet dat als we hem naar het hondenhotel doen en hij ziet andere soortgenootjes, hij ons dan bijna niet meer kent !
Maar ik zeg wel: moest ik naar het buitenland verhuizen dan neem ik hem zeker mee ! maar niet voor een korte periode…