Kan iemand mij meer vertellen over het reizen met een hond.
Dan bedoel ik per vliegtuig en een vlucht van lange afstand (minimaal 9 uur)
Ik heb zelf een hond die te groot is om op schoot te nemen tijdens de vlucht, dus ik neem aan dat hij dan in de laadruimte moet?! Maar ik ben hier een beetje bang voor.
Hebben jullie hier ervaring mee? Of misschien nuttige tips? Of misschien ervaring met een ander soort van vervoer (boot??) Het gaat wel over een reis naar de andere kant van de Altantische oceaan.
Wat een interessante vraag stel je! Ik heb zelf geen ervaring met reizen met de hond, maar ik ben even gaan zoeken en stuitte op de pagina Dogs Included. Volgens mij staat daar heel veel, goede informatie over het reizen, ook per vliegtuig, met de hond.
Toen ik nog in Toerisme zat, hebben we een rondleiding gekregen op de luchthaven, ook beneden waar de bagage toekomt…
Nou, ik kan je verzekeren dat dit NIET de geschikte plaats is voor dieren, die er uiteraard ook terecht komen. Tenzij je wil dat je hond een hartstilstand doet ! Ikzelf heb ook een hond en nooit, never, jamais zou ik hem meenemen, niet voor korte afstand, niet voor lange afstand.
Oorverdovend lawaai in die benedenverdieping, bagage word rondgeslingerd, karretjes zoeven er voorbij, mensen roepen, brullen … vervolgens word je hond op zo een karretje gezet richting vliegtuig, volle vaart vooruit…
Sorry maar ik zou het niet aanraden, ik weet dat je soms niet anders kan. Als je voor een lange periode naar een ander land gaat, zou ik zeggen: ok. Ga je enkel op vakantie, doe hem dan aub niet mee. Breng je hond naar een hondenhotel en daar hebben ze leuke vriendjes van eigen grootte om mee te spelen en zullen zich beter amuseren dan die helse tocht door de luchthaven…