Neem je, als je terugkomt uit Frankrijk, souvenirs mee? Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je mening toe!
Eigenlijk zijn het niet echt souvenirs, maar gebruiksvoorwerpen die ook daadwerkelijk gebruikt worden, zoals oa een schaaltje met scherpe stukjes om knoflook te raspen.
Als etenswaren ook onder souvenirs vallen dan ben ik een echte souvenirjager :-).
Een kleine opsomming:
[ul]
[li]Ricoré van Nestlé[/li][li]De meest heerlijke repen pure chocolade (kom er hier maar eens om in de supermarkt)[/li][li]Potjes rillettes (diverse soorten)[/li][li]Boudin noir[/li][li]Blokken savon de marseille[/li][li]Savon noir met heerlijke amandelgeur (zachte zeep op basis van lijnolie)[/li][li]'t Heerlijkste meergranenbrood van een bakker uit Chauvigny[/li][li]vaak ook honing van apiculteur uit de regio[/li][li]Mocht ik langs domaine Beauséjour komen dan neem ik ook een doos of twee van hun mooiste wijn mee. Maakt niet uit of dat op de heen of terugweg is.[/li][li]Enz. enz.[/li][/ul]
Dingen die ik in Nederland niet of moeilijk kan vinden of die hier als delicatesse 3 x zoveel kosten.
neem maar een artikel mee WIJN !!!