In juni volgend jaar wil ik met mijn twee kinderen van 4 en 5 verhuizen naar Curacao. Mijn man woont er al vanaf juli. Hij woont nu nog in koraalspecht waar zijn vader ook woont.
Ik weet dat ik mijn kinderen in maart moet inschrijven voor school voor volgend jaar maar dat op de nederlandstalige scholen zeker een wachtlijst gaat zijn. Een kennis gaat in januari en er was geen plaats voor haar dochtertje op de Albert Schweitzer of andere ned scholen dus zij gaat nu naar een prive school.
Heeft iemand die ook op Cur woont ervaring met een papiamentstlige school? en welke is een goede school. Ik hoop op reacties.
en op Romerschool.info en Johan van walbeeck college.
Hopelijk is er plaats. Anders wordt het een lokaleschool in de buurt.
Voor de kinderen lijkt het me de minst grote overgang om ze op een Nederlandstalige school te doen.
De discussie van de link hierboven had ik al gelezen maar volgens mij heeft niemand op dit forum ervaring met een papiamentstalige school want als het niet een van de 4 scholen wordt dan een privé school en dat wordt me gewoon te duur. Mss dat veel mensen hun ned salaris meenemen? Wij niet.