Nederlands/Egyptisch reisbureau in Egypte

Op 25 oktober 2010 is dit forum onderdeel “Nederlands/Egyptisch reisbureau in Egypte” in totaal 10.000 keer bekeken.

Bedankt Wereldwijzer!

En bedankt alle lezers die ons al die jaren hebben gesteund en gepromoot.

Hartelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Bakr en Miriam

Met Kerst en Nieuwjaar in Egypte?

Er zijn nog een paar plekken vrij op de 22 daagse Egypte Totaal groepsreis van Sawadee die een gegaradeerd vertrek heeft op 18 december 2010.

Deze reis brengt je in Cairo, de oases in de Westelijke woestijn, Aswan, Luxor, Dahab, St. Catherine en terug naar Cairo.

Meer informatie vind je op:
http://www.sawadee.nl/midden-oosten-en-noord-afrika/egypte/egy/oases-oudheden-en-onderwaterleven/uitgebreide-reisroute/

Misschien tot gauw ziens!

Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Ook op de familiereis met vertrek op 18 december 2010 zijn nog een paar plekken vrij, maar dan moet je wel snel zijn.

Je bent dan op 28 december 2010 weer terug in NL, dus gewoon na je zonnige en gezellige vakantie in Egypte, Oudjaar lekker thuis vieren.

Hier vind je de uitgebreide reisbeschrijving en andere info: 9-daagse familiereis Egypte | Sawadee Reizen

namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Beste Egypte-gangers,

Waarschijnlijk gaan we vòòr ons 10 jarig jubileum in mei 2011 al een gratis reis cadeau doen aan onze 2.500e gast!

We hebben per vandaag, 27 november 2010 een nieuwe telling gedaan en zitten nu al op 2.392 gasten.

Het begin van het Egypte seizoen 2010/2011 is veelbelovend van start gegaan met veel boekingen in november en december maar ook al voor de voorjaarsvakantie en meivakantie.

Wij tellen hierbij alle gasten, dus mensen die bij ons een individuele rondreis/excursies boeken, maar ook de gasten van Sawadee/Familieavontuur die gebruik maken van onze hotels, vervoer, excursie, reisbegeleiding enz…

Via onze website www.kingfishertours.com kun je gemakkelijk fan/lid worden van onze Facebook en Hyves sites en blijf je op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

kan ik ook werken bij jullie?

pm me

mvg ramzy

Beste Ramzy,

Bedankt voor je berichtje en interesse in Kingfisher Tours.

Je kunt je CV sturen naar [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com

namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

www.kingfishertours.com

Wij wensen alle lezers van Wereldwijzer fijne Kerstdagen en een gezond en gelukkig 2011!

Zonnige groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

www.kingfishertours.com
[EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com

De Vakantiebeurs, dé beurs voor uw onvergetelijke vakantie, 12-16 januari 2011, Jaarbeurs Utrecht. De mooiste bestemmingen en beste aanbiedingen. Koop uw kaartje met korting via www.vakantiebeurs.nl

Beste Egypte-gangers,

De spanning begint te stijgen want binnenkort zal de 2.500e boeking binnenkomen en krijgt diegene voor 1 persoon een gratis reis aangeboden.

Wij bieden dit cadeau aan vanwege ons 10 jarig jubileum in mei 2011. Wie wordt de winnaar? Misschien jij wel ……… J

Via onze website www.kingfishertours.com kun je gemakkelijk fan/lid worden van onze Facebook en Hyves sites en blijf je op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Ik zie nu dat ons laatste bericht op Wereldwijzer van 25 januari 2011 was. Dit was de 1e dag van de volksrevolutie in Egypte met bevrijdende gevolgen die al m’n positieve verwachtingen overstegen.

Op die laatste datum kwam ik voor onze Egyptische reisorganisatie Kingfisher Tours net terug van de Vakantiebeurs in Utrecht en sindsdien zat ik aan de satelliet TV gekluisterd om de omwenteling in mijn nieuwe thuisland mee te maken.

Ik ben zó trots op de – vooral jonge - Egyptenaren in Cairo en andere steden in het noorden die deze grote veranderingen in Egypte voor elkaar hebben gekregen. Wij wonen zelf in het zuiden, in Luxor waar het de hele tijd rustig en veilig is gebleven maar ook hier is de vrijheid en opluchting duidelijk voelbaar.

Zakelijk gezien hebben we veel afzeggingen voor rondreizen en dagexcursies gekregen maar we hebben gelijk besloten om iedereen alles terug te geven in de hoop dat ze dan straks toch weer bij ons terugkomen. Er zijn nu belangrijker dingen in Egypte aan de hand en het voelt als “bedoeld” dat ik daar nu en straks op mijn eigen manier – financieel en energetisch – een bijdrage aan lever. Ik heb al zoveel van Egypte en de Egyptenaren gekregen, dat ontroert me vaak en geeft me kracht en inspiratie om nog meer m’n best te doen.

Hierbij willen Bakr en ik iedereen bedanken die ons via email en telefoon – toen dat het weer deed L - hebben ondersteund, dat heeft ons zo ontzettend goed gedaan. Wij persoonlijk zullen het wel redden maar een groot deel van de Egyptenaren heeft het al niet breed en voordat het – met name qua werk en inkomen – beter zal worden zullen velen het nog erg zwaar krijgen.

Luxor is nog steeds erg stil met maar enkele toeristen. Maandag komen de eerste Engelse vliegtuigen aan en vanaf donderdag ook weer vanuit NL en België. Wij en veel Egyptenaren gingen er al van uit dat dit seizoen (t/m mei 2011) geen gasten meer zou brengen maar hopelijk komen de toeristen snel weer terug. Want Luxor zonder toeristen doet pijn aan je ogen en in je hart. Komt u ook helpen? Het is hier nu heerlijk weer, zo’n 27 graden en bij de bezienswaardigheden kun je rijkelijk rondkijken. De Egyptenaren zullen u met open armen ontvangen en dit keer helpt u ze nog vele malen meer.

Als lokale reisorganisatie helpen wij u graag met het organiseren van excursies en/of hotelovernachtingen en ook last minute boekingen zijn voor ons geen probleem. U krijgt via Kingfisher Tours Hollandse degelijkheid die geheel ten goede komt aan de vele Egyptenaren die in het toerisme werken, in de hotels, als gids, als chauffeur enz.

Vanaf Brussel kunt u rechtstreeks op Luxor vliegen, al vanaf € 190 een retour op 26 februari heen en 6 maart terug! Ook met Egyptair kunt u vanaf Brussel en Amsterdam in Luxor aankomen, www.egyptair.com

Misschien tot gauw!

namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

1 like

Gisteren zijn we terug gekomen van een (zakelijk) bezoek aan Cairo want om mensen goed te adviseren over een rondreis/excursie is informatie uit de 1e hand toch altijd nog het beste. Wij verblijven dan in Mohandisseen en daar is het eigenlijk weer als voorheen. In restaurantjes en in winkels merk je wat “opstart”problemen maar eigenlijk alles is weer open.

Voor het Tahrir plein en ook bij het TV station op de Corniche in Cairo zijn nog steeds afzettingen en er staan tanks met militairen maar daar kijk je naar en het voelt – voor mij althans – niet bedreigend. Overal op straat verkopen ze Egyptische vlaggen en ook wij hebben er gekocht. De kids vinden het helemaal geweldig en als herinnering heb ik ook een aantal foto’s gemaakt waarbij ze bij een tank staan (en dat doen héél veel Egyptenaren). Het gevoel van “de overwinning” hangt overal op straat en het lijkt me als toerist juist een bijzondere tijdsperiode om mee te maken. Iedereen praat ook ineens heel openlijk over politiek en hoewel niet iedereen het met elkaar eens is lijkt dit het gevoel van broederschap niet te verminderen.

Wij hebben op basis van onze ervaringen besloten om weer aanvragen voor rondreizen en excursies inclusief Cairo in behandeling te nemen met uitzondering van de Westelijke woestijn want daar worden als enige nog geen permissies voor afgegeven. De 1e privé dagexcursie met het vliegtuig vanuit Hurghada naar Cairo hebben we alweer gedraaid en die mensen zeggen zich veilig te hebben gevoeld tijdens hun bezoek aan de piramides van Gizeh, het Egyptisch museum, de Islamitische wijk en de Khan el Khalilli. Ook zij hebben de sfeer op straat in Cairo als heel positief ervaren en de Egyptenaren als zeer gastvrij en vriendelijk.

Hoewel ik me realiseer dat er nog veel te doen is voordat de meerderheid van de Egyptenaren het beter krijgt geeft de spirit van “de overwinning” het land een positieve “boost”. Dat veel beroepsgroepen demonstreren voor een hoger loon is inderdaad waar maar dat heeft naar mijn mening niets met het toerisme te maken. De toeristen zullen nog meer dan voorheen met open armen worden ontvangen en ik ben – na de Rode Zee en Luxor/Aswan - met eigen ogen overtuigd van hun veiligheid in Cairo.

namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com

Met alle respect voor jullie ervaringen en de interpretatie daarvan, maar als het ministerie van buitenlandse zaken negatief adviseert en het calamiteitenfonds NIET uitkeert bij eventuele calamiteiten, op wiens verantwoording viert de toerist dan vakantie? Op die van jullie of op die van de toerist zelf?
Het ministerie heeft toeristen reeds gewezen op reisorganisaties die toeristen willen doen laten geloven dat het calamiteitenfonds uitkeert, terwijl dat niet zo is.

**Reisadvies van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken: Egypte
**
Classificatie reisadvies 5. Niet-essentiële reizen worden ontraden.
Laatst gewijzigd op 21 februari 2011
Nog steeds geldig op 21 februari 2011

In dit reisadvies zijn de rubrieken ‘Actualiteiten’ en ‘Onveilige gebieden’ gewijzigd.

Actualiteiten
Na de massale demonstraties vanaf 25 januari 2011, die soms gepaard gingen met gewelddadigheden, in Caïro en andere steden van het land is het momenteel rustiger geworden. Het leger heeft de macht op 11 februari 2011 op vreedzame wijze overgenomen. De demonstraties rond het Tahrir plein in Caïro, Alexandrië en Suez gaan door maar hebben thans een vreedzamer karakter. Leger en politie zijn in het straatbeeld nadrukkelijk aanwezig.

Er geldt momenteel een avondklok voor Caïro, Alexandrië en Suez.

**In verband met de huidige veiligheidssituatie worden alle niet-essentiële reizen ontraden naar Egypte, met uitzondering van de badplaatsen aan de Rode Zee, de Golf van Aquaba en de Golf van Suez, alsmede Luxor en Aswan, waar men geadviseerd wordt waakzaamheid te betrachten.

**U wordt geadviseerd demonstraties en samenscholingen te mijden en goed de ontwikkelingen via media te volgen.

In Egypte verblijvende Nederlanders wordt geadviseerd (indien zij dit nog niet hebben gedaan) hun verblijf in Egypte, alsmede hun al dan niet tijdelijke vertrek uit het land te melden bij de Nederlandse ambassade in Caïro. Registratie is mogelijk via het online registratieformulier op de website van de Nederlandse ambassade in Caïro (www.hollandembassy.org.eg).

Onveilige gebieden
In verband met de huidige veiligheidssituatie worden alle niet-essentiële reizen ontraden naar Egypte, met uitzondering van de badplaatsen aan de Rode Zee, de Golf van Aquaba en de Golf van Suez, alsmede Luxoren en Aswan, waar men geadviseerd wordt waakzaamheid te betrachten.

Bron: http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen/Reisadviezen/Reisadviezen_alfabetisch/E/Egypte

en:

Berichtgeving op de website van het calamiteitenfonds m.b.t. Egypte:

30-01-2011

De Calamiteitencommissie heeft naar aanleiding van de steeds toenemende onlusten in Egypte op 30 januari 2011 de volgende besluiten genomen:

Vaststelling van een calamiteit in de zin van de regeling voor geheel Egypte met ingang van 30 januari 2011;

Vaststelling van een uitkeringsvatbare situatie in verband met gevaar voor persoon en/of goed met ingang van 30 januari 2011 voor die delen van Egypte waar aan het fonds deelnemende reisorganisatoren als gevolg van genoemde calamiteit niet langer in staat waren hun verplichtingen uit de reisovereenkomst na te komen.

Vaststelling van een calamiteit in de zin van de regeling voor Cairo met terugwerkende kracht vanaf 25 januari 2011;

Vaststelling van een uitkeringsvatbare situatie in verband met gevaar voor persoon en/of goed met ingang 25 januari 2011 voor Cairo voor die gevallen waar aan het fonds deelnemende reisorganisatoren als gevolg van de onlusten niet langer in staat waren hun verplichtingen uit de reisovereenkomst na te komen.

Deze vaststelling (inclusief de einddatum van de uitkeringsvatbare situatie) gebeurt telkens aan de hand van de feitelijke, door consumenten ter plaatse ondervonden en door de betrokken deelnemer te documenteren omstandigheden.

Noot d.d. 15-02-2011

De Calamiteitencommissie heeft op 15 februari 2011 het volgende besluit genomen:

Beëindiging van de uitkeringsvatbare situatie met ingang van 15 februari 2011.

Voor zover ik begrijp heb je ook alleen maar recht op een vergoeding van het calamiteitenfonds als je bij een Nederlandse reismaatschappij boekt. Als je bijv. boekt bij een Duitse of Belgische maatschappij heb je sowieso geen enkel recht denk ik gezien het volgende artikel:

Artikel 2.1

Het doel van het Calamiteitenfonds luidt als volgt: “De stichting heeft ten doel het doen van uitkeringen aan of voor derden ter zake van de op de Nederlandse markt aangeboden en afgesloten reisovereenkomsten, of overeenkomsten van vervoer of overeenkomsten van verblijf van personen indien deze derden – hierna te noemen: de consumenten – geldelijke schade lijden in gevallen dat de betrokken reisorganisator, vervoerder of verstrekker van verblijf zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig kan of mag nakomen als gevolg van een calamiteit of een dreigende calamiteit.”

En op de homepage staat het volgende: “Maar let op: alleen wanneer u boekt bij een reisorganisatie die is aangesloten bij het Calamiteitenfonds kunt u aanspraak maken op de genoemde regelingen! Voor slechts € 2,50 per boeking bent u tot een gezelschap van 9 personen verzekerd. Altijd doen dus.”

Bron: http://www.calamiteitenfonds.nl/calamiteitenfonds/index.asp?uid=1

http://cairo.woneninegypte.net/forum/index.php?topic=2867.0

Check dus voordat je op vakantie gaat!!!

1 like

Hai Petry,

We zijn het achteraf wel met je eens dat we bij bovenstaande 2 posten duidelijker de context hadden moeten aangeven:
Stap 1: wees u bewust van de regels – het reisadvies van BuZa en het Calamiteitenfonds - als u naar Egypte wilt komen.
Stap 2: een persoonlijk antwoord op de vraag: ga ik me veilig voelen?

Vanaf het begin hebben wij onze gasten geïnformeerd over de regels en consequenties voor het reizen naar Egypte en het is goed dat de NL’se media iedereen wijst op deze informatieplicht.

De bovengenoemde persoonlijk antwoorden hebben we vooral geplaatst omdat we veel vragen kregen over hoe de situatie ter plekke nu écht is. Dus nádat mensen voor zichzelf hebben besloten dat ze – ondanks het eigen risico – weer naar Egypte willen komen.

Fijne avond!

Miriam

Dank je wel, Myriam. Die situatie is zó plaatsafhankelijk! Er lopen een heleboel criminelen vrij rond die voor onveiligheid zorgen, en dat zijn niét alleen dieven! Verder is de berichtgeving behoorlijk tegenstrijdig, en vaak onvolledig. Voor mij persoonlijk maak ik niet eens het meest zorgen over de situatie binnen Egypte maar over de situatie in het hele gebied. Binnen 24 uur kan de situatie zó escaleren dat je bijvoorbeeld niet meer terugkan… zoals in Libië nu het geval is. Dát lijkt me écht vreselijk…

Nadat België gisteren het reisadvies weer tot het niveau van vòòr 29 januari j.l. had aangepast heeft ook Nederland per vandaag het algemene niveau van 5 naar 2 teruggebracht.

Ook Cairo valt dus nu niet meer onder een negatief reisadvies, maar heeft nog wel een avondklok van middernacht tot 6 uur ’s ochtends (net als Alexandrië en Suez).

Classificatie reisadvies 2: Waakzaamheid betrachten

Laatst gewijzigd op 1 maart 2011
Nog steeds geldig op 2 maart 2011

In dit reisadvies zijn de rubrieken ‘Actualiteiten’ en ‘Onveilige gebieden’ gewijzigd.

Na de massale demonstraties vanaf 25 januari 2011, die soms gepaard gingen met gewelddadigheden, in Caïro en andere steden van het land is het momenteel rustiger geworden. Het leger heeft de macht op 11 februari 2011 op vreedzame wijze overgenomen. De demonstraties rond het Tahrirplein in Caïro, Alexandrië en Suez gaan door maar hebben thans een vreedzamer karakter. Leger en politie zijn in het straatbeeld nadrukkelijk aanwezig.

Er geldt momenteel een avondklok voor Caïro, Alexandrië en Suez en de situatie in deze als ook in andere steden blijft instabiel. Men dient de actualiteiten via media goed te volgen. Men wordt geadviseerd waakzaamheid te betrachten en demonstraties en samenscholingen te mijden.

Ook wordt men uitdrukkelijk geadviseerd geen militairen, militaire, objecten, politie, of demonstraties te fotograferen of te filmen. Er bestaat extra gevoeligheid voor wat betreft journalisten.

De publieke opinie in Egypte kan soms heftig reageren op binnenlandse of buitenlandse gebeurtenissen, zoals ontwikkelingen in het Midden-Oosten. Reizigers wordt aangeraden goed geïnformeerd te blijven over recente binnenlandse en buitenlandse ontwikkelingen, demonstraties en samenscholingen te mijden en deze niet te fotograferen of te filmen.

Reizigers die excursies ondernemen naar min of meer afgelegen gebieden die onder militaire controle vallen, in het bijzonder in de Sinaï en delen van de Westelijke Woestijn, hebben voorafgaande toestemming nodig van de overheid. Aangeraden wordt dit bij hun hotel te melden en bij voorkeur alleen te doen via bemiddeling van een officiële en betrouwbare reisagent.

Het Egyptische verkeer brengt veiligheidsrisico’s met zich mee, met name buiten de grote steden en in de nachtelijke uren.

Het volledige Nederlandse reisadvies: http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Land … h/E/Egypte

namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Via Facebook zijn we een actie begonnen om Egypte én Kingfisher Tours weer in the picture te krijgen.
De boekingen voor rondreizen en excursies komen langzaamaan weer binnen en daar zijn we erg blij en dankbaar voor.

Zonnige groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

1 like

Ik ben woonachtig in Luxor en regel uiteraard mijn bezoeken aan sites hier zelf.
Maar als ik iets bijzonders wil of zoals onlangs een bezoek aan Cairo schakel ik altijd de hulp in van Kingfisher Tours.

Zo heb ik al 2 maal een dahabiyatocht met hen gemaakt… werkelijk er zijn gewoon niet genoeg superlatieven om dat te beschrijven: fantastisch, geweldig, super, ongelooflijk, enzovoorts.
De Cairo trip was ook perfect, niet alleen zijn hun medewerkers super professioneel maar ook nog eens hartstikke aardig !

Miriam en Bakr, shokran en ik hoop dat er in de toekomst nog veel reisje met jullie zullen volgen…

Dankjewel Meritamoun!
Gelukkig hebben we na alle afgelaste rondreizen en excursies voor begin 2011 weer heel wat gasten in Egypte gehad en we zijn blij en trots dat ze de volgende reviews in ons gastenboek hebben achtergelaten.

Cindy H.* 5 en 6 mei 2011*

Beste Miriam,
Vele malen dank voor de georganiseerde excursie. Het was een mooie, fantastische ervaring.
Ook onze dank aan Hassan, die ons 2 dagen lang veel verteld en laten zien heeft over Egypte.
Ook onze dochter van 5 vond het onwijs leuk!
Wij gaan nog een aantal dagen genieten van zon, zee, strand in Sharm el Sheikh.
Top!!!
Groeten, Cindy

Bert, Marit, Tessel en Barber* 22 april-8 mei 2011*

Van 22 april tot 8 mei 2011 hebben wij (2 volwassenen, 2 kinderen van 9 en 10)een heerlijke vakantie in Egypte beleefd! 2 dagen Cairo Zamalek, 2 dagen Cairo Giza, 5 dagen westelijke woestijn, 4 dagen Luxor en tot slot 4 dagen in Makadi Bay. Het was al meer dan tien jaar geleden dat we in Egypte waren geweest voor werk en vakantie. We vonden het heel fijn dat Miriam en Bakr ons ‘zelfbedachte’ reisje perfect konden organiseren. Alle hotels, vervoer en gidsen waren dik in orde! En dat is toch wel heel prettig als je met kinderen onderweg bent…
De wijze waarop Miriam ons voorafgaand aan de reis, tijdens de reis (handig zo’n egyptisch SIM-kaartje, dat is echt superservice) en tot op het vliegveld heeft begeleid was heel prettig en vanzelfsprekend. Het contact met haar, Bakr en de kinderen in Luxor hebben we ervaren als ‘het kersje op de taart’ van deze mooie vakantie. Hoogtepunten? De piramides in met de nederlandstalige Hassan, verhitte kinderen die even konden badderen in een bron bij het verlaten van de oase van Bahariya, met een kudde kamelen door de woestijn bij Dakhla, verstoppertje in de Karnaktempel met de nederlandstalige gids, lol onderweg met Mohamed en Ahmed, de botsauto’s in Luxor en tot slot natuurlijk de prachtige vissen in de Rode Zee.
Wij kunnen iedereen aanraden om met Kingfisher Tours een echt goede reis in Egypte te maken. Dat Miriam en Bakr er wonen en tegelijkertijd goed bekend zijn met Nederland maakt dat hun service echt op maat is!

Patty en Danny* 28-4-2011*

Wij hebben twee dagen voor vertrek naar Egypte contact opgenomen met Miriam want wij hadden wel al tickets van Hurghada naar Cairo geboekt, maar kwamen tot de conclusie dat het slimmer was van huis uit al de excursie naar de Piramides te regelen dan daar ter plekke.
Miriam heeft alles perfect geregeld en ook op zeer korte termijn. Alles geregeld via Internet en via SMS en wij hebben genoten van onze dag in Cairo. Onze kinderen van 4 en 8 jaar hebben het er nog over. Het was ook de al jarenlange wens van de oudste zoon om de Piramides te bezoeken.
We werden op de luchthaven verwelkomt door een man en hebben de hele dag een chauffeur en Nederlands sprekende gids ter beschikking gehad.
Wij hebben dan ook niets dan lof voor Kingfisher Tours.

Annie Kroes* 5 april*

Wij hebben genoten van onze rondtoer door Cairo.
Wij waren uitermate tevreden over onze zeer aardig gids Achmed, hij heeft ons heel veel
verteld over de cultuur van Egypte. Wij hebben heel wat kennis opgedaan over Egypte.
Alleen jammer dat we tijd tekort hadden, maar daar kunnen jullie niks aan doen.
Ook de chauffeur was een zeer aardige goede chauffeur.
Wij zijn zeer tevreden over Kingfisher Tours.
Wij zullen jullie met alle liefde aanbevelen! Alleen jammer dat jullie van Egypt Air afhankelijk zijn.
Vriendelijke groeten,
Annie Kroes en reisgenoten.

Anja en Carine* 31 maart en 1 april *

Wij hebben van 31/03/11 tot 02/04/11 Caïro gedaan met de excursies van jullie, met onze Nederlandstalige gids Hassan en we kunnen het kort samenvatten. Fantastisch! Alles heel goed geregeld, en de tijd die we ter plaatse hadden goed gepland. Leuk om privé begeleid te worden, dat was echt tof! Van de revolutie is er niets meer te merken en ik zou iedereen aanraden nu te vertrekken want de toeristen worden nog meer met open armen ontvangen, en ze zijn anders al zo gastvrij. Na de cultuurvakantie zijn we nog 5 dagen gaan uitrusten in Hurghada en ook daar was alles heel goed. Kortom, mochten we in de mogelijkheid zijn we zouden zo terugkeren.

Lyan* 24-2/6-3*

Hoi Miriam en Bakr,
Alweer een goeie week terug in Nederland verlangen we alweer terug naar Egypte en al het goede wat het te bieden heeft.
Maar we kijken weer terug op een super vakantie met heel veel lieve mensen die we daar weer mochten ontmoeten.
Gelukkig hebben we heel veel leuke foto`s gemaakt waaronder deze die ik jullie stuur.
Als je ons daar zo ziet hoef je niet te vragen of we er genieten!!
Nog bedankt voor het gezellige feluca tochtje en al je hulp.
Lieve groetjes van ons allemaal,
John, Lyan, William, Lysanne en Charlotte.

Ronald* Feb '11*

Ivm de situatie in Egypte hebben wij onze vakantie moeten annuleren. De gedane aanbetaling is keurig teruggestort!! Wij wensen Miriam en haar familie heel veel sterkte de komende periode! Volgende keer komen gaan we absoluut weer met Kingfisher tours in zee.

**Onze 2.500e gast heeft inmiddels geboekt! **

Wij en het hele team van Kingfisher Tours zijn blij én trots met dit heuglijke feit.

De prijs is een 2 daagse excursie vanuit Hurghada naar Cairo en Luxor voor 5 personen.

Dag 1
4.50 uur transfer vanaf het hotel naar het vliegveld van Hurghada.
6.20 uur MS 43 binnenlandse vlucht Hurghada-Cairo
7.20 uur aankomst in Cairo. Onze vertegenwoordiger in Cairo haalt jullie in Cairo met een naambordje in het luchthavengebouw op en brengt jullie met een airco minibus in contact met de gids voor deze dag. Een excursie van 7 uur in totaal is gebruikelijk, bijvoorbeeld te beginnen met de piramides van Gizeh en de Sfinx, een wandeling door de Islamitische traditionele wijk en de Khan el Khalilli, de grootste soukh/markt (souvenirs!) om tijdens de warmte van de dag af te ronden in het (airco [FONT=Wingdings]J) Egyptisch museum. De excursie is exclusief voor jullie dus jullie hebben een privé gids en privé auto met chauffeur ter beschikking.
± 12.00 uur tussen Gizeh en de stad een lunchbuffet in een toeristenrestaurant.
± 12.45 uur vervolg excursie met de gids en minibus met chauffeur.
15.00 uur einde excursie door privé gids, mogelijkheid om te winkelen of ergens iets te eten/drinken terwijl de minibus met chauffeur beschikbaar blijft.
17.45 uur uiterlijk vertrek met de minibus naar het vliegveld in Cairo.
20.15 uur MS 369 binnenlandse vlucht Cairo-Luxor, aankomst in Luxor om 21.25 uur, transfer naar het hotel, overnachting in het 5* Steigenberger hotel in Luxor.

Dag 2
± 5.00 uur facultatieve ballonvaart over de Westbank (3 uur excursie waarvan 40 minuten in de lucht, echt een aanrader!), aansluitend ontbijt in het hotel.
± 8.30 uur excursie naar de Vallei der Koningen, de tempel van Hatsjepsut en een 3e bezienswaardigheid op de Westbank met privé bus en privé gids, inclusief lunch (exclusief drankjes).
14.00 uur einde excursie, tijd ter vrij besteding of feluccatocht op de Nijl (aangeboden door Kingfisher Tours).
16.00 uur uiterlijk vertrek met privé airco vervoer van Luxor naar Hurghada.
20.00 uur aankomst in het hotel in Hurghada.

Facebook: http://www.facebook.com/KingfisherToursEgypt
[/FONT]

Zie voor tips en advies bij het gemakkelijk en goedkoop zelf boeken van binnenlandse vluchten via Egyptair:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=741556#post741556

namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Facebook: Redirecting...