Nederlanders woonachtig in Peru

hallo,
Ik woon nu sinds een tijdje in peru, inmiddels een vriendin leren kennen, en van plan in december een klein restaurantje te openen, een soort van steakhouse, met 1 x in de maand een nederlandse avond o.i.d.
Graag zou ik willen weten of er nog meer nederlanders in de omgeving canete pisco ica chincha wonen, die het leuk vinden eens in de zoveel tijd eens lekker een biertje te komen drinken, gewoon lekker ff nederlands kletsen, ideeen uitwisselen.
groetjes Charlie

Er is een Belg die het hotel Villa Jazmin uitbaat in Ica

Hoi Donny, hoe gaat ie? We hebben nu het plan om rond mei een winkelruimte te huren in Cusco en een reisbureautje te starten om excursies te verkopen gezien mijn achtergrond. Heb jij enig idee wat de huurprijs per maand is? Tevens zie ik op je website dat jullie Spaanse les geven, ik wil graag nog Spaanse les nemen in Cusco om mijn Spaans te verbeteren.

Ik hoor graag van je en tips zijn meer dan welkom.

Grt Rolf van Rietschoten

Hoi Rolf, leuk dat een reisbureautje gaat starten! Dat kan natuurlijk met een betrekkelijk kleine investering. Wat betreft huurprijzen is het wat lastig om te zeggen. Als je niet voornamelijk via internet wilt verkopen, dan zal je een bureautje moeten openen op een goede locatie in het centrum, het liefste dichtbij de plaza de armas of bij een paar grote hostels in de buurt. De exacte locatie en de grootte zijn natuurlijk erg van belang, maar reken ergens op 700 - 1000 US dollar voor huur. Het kan ook veel goedkoper natuurlijk, maar dan zit je niet op een locatie waar veel toeristen langslopen. Je moet dus allereerst een duidelijke keuze maken of je het echt van binnenlopende toeristen wilt hebben of dat je meer via internet gaat werken en dus gewoon ergens iets goedkoops kunt huren.

Voor Spaanse les ben je natuurlijk van harte welkom bij onze taalschool! Laat even weten wanneer je naar Cusco komt, dan spreken we wat af!

GrDonny
Proyecto Peru Centre

Hola! :hippie:

Wij zijn een jong stel dat op een niet al te lange termijn naar zuid Amerika wil verhuizen.
We willen het liefst zo zelfvoorzienend mogelijk gaan leven en zoeken daarom ook naar een gebied
waar het klimaat het hele jaar door aangename temperaturen heeft en waar de natuur mogelijkheden biedt
maar ook waar het veilig is.

We zijn op zoek naar mensen die al in Peru en ons kunnen vertellen wat de beste potentiële
plekken zijn om te gaan wonen en eigenlijk alle informatie die we kunnen krijgen is zeer welkom!

Ik hoop dat er iemand is die ons een stukje verder kan helpen in onze zoektocht naar onze droombestemming! :slight_smile:

Hoi Donny, Hoe gaat ie? leuk dat je weer reageerde op mijn mail. Bedankt voor je antwoorden, daar heb ik heel veel aan. Ik had je ook een privebericht gestuurd maar dat werkt misschien niet. Heb je misschien een e-mail adres zodat ik je wat meer discretere vragen kan stellen?

Ik hoop van je te horen want ik zit vol met brandende vragen :wink: Ik heb het idee dat Peruanen er soms iets te makkelijk denken over bepaalde zaken, dus een beetje Nederlandste nuchterheid kan geen kwaad! :wink:

groet, Rolf

Hoi Rolf, sorry voor de late reactie! Ik had familie over uit nederland en een tijdje niet meer op het forum gekeken… stuur me een mailtje op donny@proyectoperucentre.org !

Beste Zomervlinder, ik zou graag met je in contact willen komen! Mail me even naar kingsize_t@hotmail.com aub, alvast bedankt!

Groeten Thomas

In Curahuasi is het 90 procent van de tijd mooi weer! :slight_smile: Wij zijn zelf niet zelfvoorzienend ook al zouden we dit willen omdat er nog niet veel zonnepanelen te verkijgen zijn in Cusco, de prijzen dus erg duur zijn en de installatie en opvolging bij problemen moeilijk te realiseren zijn.