Nederlanders in Montreal, Canada?

Hoi iedereen,

ik ga in december naar Montreal, Canada mbv een WHV. Ik ben momenteel werkzoekende. Gaan er nog meer mensen op dit forum in de richting van montreal, en zo ja hebben ze al werk, onderdak, etc gevonden.

hoor graag van jullie, misschien kunnen we een beetje in contact blijven, tips uitwisselen etc etc

gr

reinder

Hey hey,

ik zit momenteel in Toronto en ik ben ook op zoek naar werk.
Voor onderdak heb ik gewoon een appartement gehuurd.

Woensdag 18 oktober is er hier in Toronto een banenbeurs.
Dat wordt georganiseerd door nastrategy institute. http://www.nastrategyinstitute.com/

Je kan op hun site kijken of ze rond de tijd dat jij hier bent, ook een voor Montreal hebben.

Ik was een paar maanden geleden (maart 2006) ook al in Toronto, en toen heeft het me anderhalve maand gekost voordat ik een stage plek had gevonden. En dat was nog vrijwillig ook :tssk: .

Dus ik hoop nu dat ik met die banenbeurs wat vind.

Veel succes zou ik zeggen.

gr.
Abigail

hey reinder
ik woon sinds februari dit jaar in montreal
ik heb nog geen werk,maar wel onderdak,dat is namelijk makkelijk te vinden hier.
het is een onwijs mooie stad en ik hoop dat je snel een baan vind en dat je het naar je zin heb.

groetjes els

hallo!

Vraagje aan jullie, ik wil in september 2007 in Canada gaan werken, maar heb geen idee hoe ik in Nederland een baan daar kan regelen. Reinder waar zoek jij naar een baan precies?? Montreal of Toronto lijken me een hele vette steden. Tips en adviesen of misschien adresjes van de mensen die er nu zitten zijn van harte welkom!

Met adresjes bedoel ik adresjes van bedrijven/ horecagelegenheden of jobcentres die mij kunnen helpen…

hoi,ff een vraagje,voor hoelang wil je in canada blijven?
zoek je echt een goeie baan,of iets in de horeca of wat dan ook,
want zoiets is wel altijd te vinden hier.
alleen als je naar montreal wilt,is je frans wel heel belangrijk om een baantje te vinden.
groetjes els

Hallo Els,

Bedankt voor je reactie, Ik moet een soort van stage lopen, dat minimaal 3 maanden met een uitloop van een halve maand. Het maakt helemaal niet uit bij wat voor bedrijf ik dat doe als ik mijn Engels maar kan verbeteren. Het liefst wil ik in een hotel werken of een hostel. Aangezien Montreal franstalig is lijkt me dat niet echt een optie. Mijn voorkeur gaat uit naar Toronto. Maar dan zit ik toch bij het verkeerde forumonderwerp denk ik :S?? Ik heb al flink wat speurwerk verricht op internet, ik kan alleen niet zoveel vinden w.b.t. een tijdelijke baan. Misschien hebben jullie nog andere tips hoe ik aan een tijdelijke baan in Canada kan komen?Alvast bedankt.