Zal ff mezelf kort voorstellen:
Ik ben 24 jaar en ben nu 1,5maand in Italië,
Heb een hele leuke baan in Modena en woon in Bologna,
en ik moet zeggen ik vind het een geweldige stad… iedere week is er wel een of ander stadsfeest, het stappen is anders als in Nederland maar zeker niet minder leuk! Interessante mensen die Italianen…
Maar omdat het me ook leuk lijkt om hier een paar nederlanders te leren kennen, (die hier ook wonen, stage lopen of gaan wonen…)
om wat ervaringen mee te delen en misschien eens mee te gaan stappen, Leek me dit wel een leuke manier om eens rond te vragen…
Ik zit op dit moment nog in Nederland, maar ik ben wel van plan om naar Bologna te komen. Ik ga daar naar een talenschool, ben alleen nog op zoek naar werk. Aangezien ik ervoor een paar maanden wil blijven, heb ik wel een inkomen nodig. Heb jij misschien tips voor mij?(ik weet dat het erg lastig is) Verder lijkt het me erg gezellig om contact te houden als ik daar ben. Hoop dat je mij wat informatie kan geven hierover.
Ja denk dat Bologna, voor een (talen) studie de ideale stad in Italië is om te studeren! Daarnaast veel barretjes en dus veel mogelijkheden om jezelf in te leven in het italiaanse wereldje… Dus voor italiaanse begrippen ook reletaief veel baantjes, vnl in de vakantie periodes. Maar wel iets moeilijker als buitenlander om daar aan de slag te kunnen.
ps. Naar wat voor een werk ben je ongeveer op zoek?
Het liefste vind ik een baan in de horeca, omdat ik daar veel ervaring in heb. Ik heb ook een tijdje in Engeland gewoond en heb daar toen in een hotel gewerkt, hier in Nederland werk ik in een restaurant. Daarnaast studeer ik toerisme op dit moment. Als alles goed verloopt ben ik van de zomer afgestudeerd. Maar daar hangt wel een nadeel aan vast, dat ik pas in augustus naar Italie ga. Dus… de vakantieperiode is dan al in volle gang. Denk je dat ik dan nog wat kan vinden, misschien in een engelse pub of zoiets??
PS; Ik volg in Nederland al wel een cursus, zodat ik wel een beetje de basis ken.
ik vertrek deze zomer naar modena om bij mijn italiaanse vriend in te trekken. ben nu hard aan de slag met de taal, daarnaast op zoek naar een baan in de regio. heb jij nog tips over welke internationale bedrijven daar in de regio zitten? heb nu contact met nike en tetrapack.
lijkt me ook leuk om contact te hebben met een aantal nederlanders in de regio. is toch fijn om af en toe ongegeneerd te kunnen roddelen over ze…
Ik (Maartje, 28) las je bericht en ook al is hij een beetje gedateerd reageer ik toch.
Ik woon en werk ook in Bologna sinds 3 jaar en vind het altijd leuk om in contact te komen met Nederlanders hier.
Laat me weten of je hier nog bent.
Groetjes.
Zit al tijden te zoeken om in Italië te werken in de zomer. Gewoon eruit, werken en genieten van het italiaanse leven. Het maakt me niet zo heel veel uit in welke stad.
Heb je tips voor mij om dat bijvoorbeeld in Bologna of Modena te doen?